جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 379255
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
قرآن و حدیث

حوزه/آیین افتتاحیه هفته قرآن و عترت با حضور جمعی از مسئولان کرمانشاه در مجتمع فرهنگی انتظار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، رحیمی زنگنه با حضور در این مراسم، قرآن کریم را سفره پربرکت الهی دانست و عنوان داشت: قرآن کریم صورت کتیبه انسان کامل بر روی زمین است نشر آیات قرآن از ضروریات و از عوامل دستیابی به مقام انسان کامل است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: دستیابی به مفاهیم و حقایق قرآنی از موارد تقرب به صفات الهی می باشد.

وی در ادامه افزود: تجلی آیات قرآن در جامعه وظیفه همگان است و افتخار می کنیم که در مسیر اهل بیت علیهم السلام و قرآن گام برداشته ایم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه در بین هشت استان کشور استانی است که هفته قرآن و عترت برگزار می کند و این مهم موجب تبلور و تجلی حقایق و مفاهیم قرآن در جامعه و استان می شود.

رحیمی زنگنه ابراز داشت: ستادها و تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه هفته قرآن و عترت اندیشیده شده است.

وی با تشریح برنامه های هفته قرآن و عترت اظهار داشت: برپایی نمایشگاه تجسمی قرآن، جشنواره صنایع دستی، رونمایی از بزرگترین تابلو محرق سوره کوثر در جهان،نمایشگاه کتب و علوم قرآنی در هفته قرآن و عترت از جمله برنامه ها می باشد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برپایی جشنواره فیلم و فیلم نامه نویسی کوتاه، مستند و انیمشن با محوریت قرآن کریم، برگزاری تئاتر خیابانی قرآنی، همایش تجلی قرآن و حدیث در ادبیات زبان کردی و فارسی و برگزاری دهها محفل انس با قرآن کریم بخشی دیگر از برنامه های هفته قرآن و عترت در کرمانشاه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha