پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست طلاب و فضلای اصفهانی مقیم حوزه علمیه  قم

حوزه/ امروزه در جامعه و رسانه ملی شاهد فیلم هایی با مضمون تفکرات غربی هستیم که در تولید این برنامه ها حتی از فیلم ها و برنامه های ماهواره ها تقلید و الگو برداری شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست طلاب و فضلای اصفهانی مقیم حوزه علمیه  قم که شب گذشته  در حسینیه آیت الله العظمی مرعشی نجفی در قم  برگزار شد با اشاره به رسالت طلاب در جوامع اظهار داشت: طلاب و حوزه های علمیه آینده سازان زیربنای کشور می باشند که همچنین می توانند در اقصاء نقاط جهان تاثیر گذار باشند و این اثر زمانی تحقق می پذیرد که در صراط مستقیم توحید و ولایت و در تبعیت از محور دینی که امروز مقام معظم رهبری که سکان دار این نظام و انقلاب می باشد گام برداریم.

وی در ادامه با تبیین انقلابی بودن حوزه ابراز داشت:یک اصل مهم در اسلام ناب و ایدئولوژی این مکتب می باشد، که حاکمیت حول موضوع شناخت دشمنان اسلام و اهداف و سوابق و آثار و جنایات کفار بوده  و رسالت دشمن شناسی از موضوعاتی است که در قرآن و روایات و کتاب هایی همچون نهج البلاغه تاکید بسیار شده است.

نماینده مردم اصفهان، رسالت امروز مسئولان و مردم را شناخت دشمن دانست و ابراز داشت: امروزه استعمار با جنگ نرم در صدد تسلط بر افکار و عقاید و ارزش های ما می باشد، لذا باید در عرصه فرهنگ و... حضور به موقع داشت و در این جهت از تمامی ظرفیت ها بهره گرفت درغیر  این صورت در صحنه نبرد فرهنگی مغلوب خواهیم بود.

انتظار جهان از حوزه ترویج اخلاق است

وی با بیان محورهای انقلابی اظهار داشت:  سازندگی، پویش و بالندگی، نشاط، تاکید بر اصول اساسی انقلاب، عزم و ایمان، ثبات قدم، بصیرت و بینایی، اخلاق ، جهاد و تلاش، عالم بودن به مباحث اسلامی، فریاد اعتراض نسبت به آمریکا و استبدادگران، عدم اظهار دوستی با جریانات غربی، عدم غرب گرایی، در مواضع قاطعانه و عالمانه حرکت کردن، انگیزه و نشاط برای حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام، شناخت راه برون رفت از توطئه های دشمنان را بشناسد و ...را می توان  از محورهای انقلاب بیان کرد و با توجه به این شاخصه ها باید خود را بسنجیم.

حجت الاسلام و المسلمین سالک در ادامه افزود: انقلاب اسلامی  با قدرت ایستاده و همواره در تمامی صحنه های جهان حضور پر رنگی دارد و باید بدانیم که آینده از آن این انقلاب و مردم است، لذا باید در رسیدن به این هدف یک انقلابی به تمام معنا و مومن واقعی باشیم.

وی در ادامه افزود: امروز اخلاق جهان نگاه جدی به حوزه علمیه دارد و همچنین مردم نیز این امر را بصورت ذره بینی رصد می کنند، لذا باید در رفتار و حرکات خود دقت داشته باشیم، چرا که اعمال ما در جامعه تاثیر می گذارد.

تفکر انقلابی حول محور ولایت فقیه باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر تفکر و حویت انقلابی ابراز داشت: باید تفکر در مسائل همراه با عزم و ایمان باشد، چرا که هویت انقلابی بر بنای تفکر انقلابی شکل می گیرد که این امر لازمه درک حقایق می شود اما در غیر این صورت بی بصیرتی و عدم تشخیص حق و باطل شکل خواهد گرفت،  لذا برای تحقق این مسئله باید حول محور ولایت باشیم و در دشمن شناسی قوی باشیم تا بتوانیم حوزه را انقلابی نگه داریم.

وی با نقد فضای ساخت و ساز در آپارتمان ها و مسکن مهر افزود: امروزه متاسفانه در پروزه های مسکونی همچون مسکن مهر که درحال  رشد هستند و جمعیت قابل توجهی در خود جای می دهند با توجه به نیاز افراد در زمینه فرهنگ و ارزش های اسلامی بی مهری صورت می گیرد و در این مکان ها  جایی برای مساجد و فعالیت های فرهنگی تعریف نشده است.

7 هزار شبکه در جهت تضعیف نظام  حرکت می کنند

حجت الاسلام و المسلمین سالک با تاکید بر اهمیت مقابله با آسیب ها و هنجار های اجتاماعی افزود: امروزه شاهد هجمه های فرهنگی هستیم که همچون سیلی در حال حرکت است و ما نیز در این زمینه غفلت های زیادی کرده ایم.

وی در ادامه ابراز داشت: امروزه در کل جهان  384 ماهواره تلویزیونی  در حال فعالیت می باشند که از این تعداد 117 ماهواره تنها برای خطوط رسانه ایران در جهت القاء تفکرات غربی و اندیشه ضد دین در حال فعالیت  هستند و در این عرصه بالغ بر7000 هزار شبکه تلویزیونی در ایران قابل روئیت می باشند که در عرصه های  سیاسی، مد و لباس، اقتصادی در جهت مقابله با اقتصاد مقاومتی، شبکه کودک، ادیان های نوظهور، مسائل جنسی، تاریخی،فیلم و سریال، تفریحی و.... خلاصه می شود و همواره در جهت القاء مطالب غیر واقع ، دین ستیزی، اختلاف افکنی مذهبی و قومی و....  علیه  نظام جمهوری اسلامی ایران فعال هستند.

تفکرات غربی حاکم بر فضای سینمایی است

حجت الاسلام و المسلمین سا لک با نقد فضای حاکم بر فیلم های سینمای و تلوزیونی ابراز داشت:متاسفانه امروزه شاهد فیلم هایی با مضمون تفکرات غربی هستیم که حتی در ساخت این برنامه ها از فیلم های ماهواره ها تقلید و الگو برداری شده است که خود این امر در موجب آسیب های فرهنگی در جامعه می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امسال ما در جشنواره فیلم های سینمای، متاسفانه شاهد آثاری بودیم که به سمت آسیب های اجتماعی و فرهنگی سوق می داد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: ما در عرصه سیاست باید شاهد رشد تفکر ولایی باشیم و سعی کنیم مسئولان ما اسلام شناس و دشمن شناس باشند و در جهت انقلابی ماندن نظام تلاش کنند چرا که امروه دشمنان در صدد خشکاندن ریشه حوزه و انقلاب هستند.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha