جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجمع عالی حکمت اسلامی

حوزه/ مراکز و مؤسسات حوزوی با تولید ده ها کتاب و اثر تازه، نقش پر رنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از خود به نمایش گذاشته اند.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی تهران که از 15 اربیهشت ماه شروع شده و  مورد استقبال فرهیختگان، دانشجویان، محققان و جامعه علمی کشور قرار گرفته است.

 در این نمایشگاه جامعه علمی در جریان و آگاهی تازه ترین کتاب و آثار تولید شده  قرار می گیرند.

 مراکز و مؤسسات حوزوی هم با تولید ده ها کتاب و اثر تازه، نقش پر رنگی در  نمایشگاه بین المللی تهران از خود به نمایش گذاشته اند.

 و از جمله این مراکز،  انتشارات حکمت اسلامی وابسته به مجمع عالی حکمت اسلامی است. تا کنون20 کتاب از این مجمع منتشر شد و در نمایشگاه امسال 5 عنوان کتاب جدید و 3 عنوان با ویراش جدید عرضه شده است.

کتاب کلام اسلامی شرح کشف المراد در سه جلد، اثر یوسفیان، کتاب ظرفیت شناسی علوم اسلامی در تحول علوم انسانی و کتاب اصول و قوائد و شرح برهان شفاء در3 جلد اثر عسگری سلیمانی امیری است و تنها جلد اول آن منتشر شده است.

مؤسسه کتاب شناسی شیعه

مؤسسه کتاب شناسی شیعه است و تا کنون 41 عنوان کتاب منتشر کرده و 31 عنوان در نمایشگاه امسال ارائه داده است و از این تعداد 11 مورد کتاب چاپ اولی شامل تصحیح و تألیف است و از جمله آن کتابها اثر ماندگار و با ارزش مرحوم ابولحسنی معروف به منذر با عنوان «تنهای شکیبا» است.  این نوشتار در مورد زندگی شیخ فضل الله نوری است و از سوی  مؤسسه مطالعات تاریخ رونمایی شده است.

آثار آیت الله العظمی مظاهری

مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهراء(س)  وابسته به آثار حضرت آیت الله مظاهری است. این مؤسسه، 70 اثر در زمینه های اخلاق، تاریخ، فقه و اعتقادات تولید کرده است.

مهمترین اثر این مرجع تقلید در این نمایشگاه، کتاب تقوا است که در رابطه با منزل سوم تقوا یعنی سیر و سلوک به بحث می پردازد و در گذشته دو منزل و دو مقدمه از آن منتشر شده. از کتاب تقوا به عنوان "دائره المعارف" نام می برند و آن هم به دلیل 500  آیه و روایات است که در این کتاب گنجانده شده است.

کتاب دیگر معرفت النفس می باشد و دارای چند مجلد و به صورت دوره ای بوده و در موضوعات مانند بعُد روحی، معنوی، تهذیبی و نفسانی به بحث می پردازد.

کتاب سوم هم استفتائات حضرت آیت الله مظاهری است که برای اولین بار چاپ شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha