جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ربانی - رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ بر اساس آمار منتشر شده در ماه مبارک رمضان و ماه محرم جرائم در سطح کشور به مقدار زیادی کاهش می‌یابد که یکی از ریشه‌های آن اعزام مبلغین به مناطق مختلف کشور و آشنا کردن مردم با دین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعی از مدیران ارشد این مرکز دوشنبه شب با دکتر مصطفی سالاری ، استاندار بوشهر دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این دیدار با بیان اینکه استقلال کشور ما وابسته به فرهنگ ما است، گفت: عامل اصلی به وجود آورنده فرهنگ ایران اسلامی، روحانیت است و بخش عمده، تدین مردم نیز وابسته به تلاش روحانیت است.

وی بیان کرد: مسئولین ارزشی کشور، تربیت شده مسجد و یک روحانی هستند و از نفس یک عالم دینی بهره‌مند شده‌اند که به این شرایط رسیده‌اند.

رئیس مرکز خدمات ادامه داد: منش روحانیت بر اساس زی طلبگی و دوری از دنیا بوده و هیچ‌گاه برای خود جایگاه خاص اقتصادی تقاضا نکرده است اما باید حداقل معیشت زندگی برای آنها فراهم شود، مخصوصاً در شرایط امروز که با مخاطرات جدی از نظر فرهنگی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال 70 برای تأمین نیازمندی‌های حداقلی طلاب اقدام به تأسیس مرکز خدمات کردند، گفت: در کشور چهار نهاد حوزوی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، جامعه المصطفی و دبیرخانه اهل سنت، که این چهار نهاد مستقل، در امر خدمت‌رسانی تحت حمایت مرکز خدمات قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: علاوه بر طلاب و روحانیون تحت پوشش این چهار نهاد حوزوی، روحانیونی هستند مانند ائمه جماعات و خطبا که تحت پوشش هیچ مرکزی نیستند و مرکز خدمات این عزیزان را نیز تحت حمایت خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه روحانیون نقش ویژه‌ای در کاهش جرائم در کشور دارند، گفت: بر اساس آمار منتشر شده در ماه مبارک رمضان و ماه محرم جرائم در سطح کشور به مقدار زیادی کاهش می‌یابد که یکی از ریشه‌های آن اعزام مبلغین به مناطق مختلف کشور و آشنا کردن مردم با دین است چراکه زمانی مردم خلوص دل پیدا کنند جرائم کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز خدمات ابراز داشت: کاهش جرائم در جامعه نشانده نقش ارزشمند روحانیون و مبلغین دینی در جامعه است و این نقش مهم می‌طلبد که بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

وی بیان کرد: با توجه به نقش ارزشمند طلاب و روحانیون در سطح جامعه، باید سعی شود که از ظرفیت های استان برای حمایت از طلاب و روحانیونی که معیشت آنها با شهریه اندک مراجع  ،اداره می‌شود، استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های مرکز خدمات حمایت از معمرینی است که سال‌ها به تبلیغ دین پرداخته‌اند و امروز به دلیل کهولت سن دیگر قادر به  فعالیت نیستند و خانه نشین شده‌اند و این افراد نیز تحت حمایت مرکز خدمات قرار می‌گیرند.

وی افزود: وظیفه مرکز خدمات تنها حمایت از یک صنف نیست بلکه مرکز خدمات وظیفه حمایت از رسالت و مأموریت روحانیت را بر عهده دارد و درصدد است کاری کند که طلاب بهتر درس بخوانند تا بهتر به تبلیغ خود بپردازند.

در ادامه این دیدار استاندار بوشهر در سخنانی نقش روحانیون در جامعه را ارزشمند عنوان کرد و گفت: استانداری بوشهر همواره با مرکز خدمات ارتباط نزدیکی داشته است و سعی کرده از ظرفیت‌های استانی برای حمایت از طلاب و روحانیون استفاده کرده است و تمام تلاش خود را می‌کند تا همکاری نزدیکی با مرکز خدمات داشته باشد.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha