جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ذبح شرعی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: جامعه ای سالم است که غذایش سالم و بهداشتی باشد و رعایت اصول ذبح شرعی در کشتارگاه های دام وطیور، همواره باید مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، جمعی از اساتید و مدیران مدارس حوزه علمیه استان  با حضور در یکی از کشتارگاه های مرغ، از نزدیک با نحوه نظارت بر ذبح شرعی آشنا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در این بازدید گفت: جامعه ای سالم است که غذایش سالم وبهداشتی باشد و رعایت اصول ذبح  شرعی در کشتارگاه های دام وطیور، همواره باید مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به مسئله بسیار مهم ذبح شرعی اشاره وبیان داشت:در احکام اسلامی آمده است که اگر حیوان حلال گوشتی به شکل شرعی ذبح نشود تمام اجزاء آن حرام می شود وقابل استفاده نخواهد بود.

وی تصریح کرد:غذای حرام بر روح و جسم انسان بسیار تاثیر گزار است و از این نظر باید در همه کشتارگاه های کشور واستان این مسئله مدنظر قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین  با اشاره به حضور کارشناسان و روحانیون حوزوی در این مراکز، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مراکز امور دام و طیور  قزوین، روحانیون حوزوی و ناظرین شرعی در کشتارگاه های دام و طیور مستقر بوده و از نزدیک،  دقیق بر ذبح شرعی نظارت دارند که جای قدردانی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha