پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار آیت الله اراکی و علاءالدین  بروجردی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این که مسئله وحدت و تقریب مهمترین مسئله کنونی جهان اسلام است، تصریح کرد: مسئله تقریب باید دغدغه همه دستگاههای کشور باشد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن  اراکی، عصر امروز در دیدار دکتر علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی گفت: مسئله وحدت و تقریب مهمترین مسئله کنونی جهان اسلام است و  تقریب باید دغدغه همه دستگاه های کشور باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار پیشنهاد کرد که سند راهبرد مجمع جهانی تقریب به عنوان یک طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شود تا به صورت یک قانون در کشور در آید.

وی ادامه داد: مجمع جهانی تقریب از هر راه و تلاشی برای گسترش تقریب بهره می گیرد و یکی از این فرصت ها استفاده از ظرفیت های مجلس شورای اسلامی است.

آیت الله اراکی افزود: امروز دشمنان اسلام تلاش بسیار گسترده ای برای تخریب وحدت و تقریب جهان اسلام انجام می دهند که این نکته، ضرورت توجه به وحدت و تقریب را دو چندان می کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز یک تنفر عمومی از وضعیت کنونی جهان اسلام در میان امت اسلامی در حال شکل گیری است، گفت: قطعا در آینده نزدیک صفحه جدیدی از گرایش های عمومی در سطح جهان اسلام به سوی تقریب را شاهد خواهیم بود.

علاء الدین بروجردی نیز در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت وحدت و انسجام امت اسلامی، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از همه ظرفیت های خود برای حمایت از مسئله وحدت و تقریب بهره خواهد برد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha