پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ ترويج فرهنگ مهدوي در جامعه باعث ايجاد نشاط‌ و اميد در آن‌ جامعه‌ مي‌شود‌ و افراد جامعه را در برابر تمام بيمارى هاى معنوى بيمه مى كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد مهدویت استان در ساری، با اشاره به این که ولايت پذيري تشيع دو بال دارد، يک بال سبز مهدويت و دیگری بال  سرخ شهادت که برگرفته از عاشورا و کربلا است، اظهار داشت: فرهنگ مهدويت، متعلق به دين اسلام و مذهب تشيع است و معاندان و دشمنان با هدف ترديد اعتقادي، فاصله فکري و ايجاد انحراف در جوامع اسلامي، فرقه هاي نوظهور را به بازار اعتقادات کشانده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امام عصر(عج)، براي تحقق آرزوهاي ديرين بشر و براي تحقق وعده ‌الهي قيام خواهد کرد و در سايه حکومتش، امت اسلامي مجد و عظمت فوق ‌العاده پيدا مي‌کند و پرچم اسلام بر فراز گيتي به اهتزاز در خواهد آمد.

وی اضافه کرد: يکي از اساسي ترين اهداف دشمنان اسلام به ویژه غرب را، بي محتوا جلوه دادن فرهنگ مهدويت دانست و گفت: آنها با ساخت برخی فیلم های منحرف تلاش می کنند منجي آخر الزمان را فردي خشن، بدخلق و جنگجو معرفي کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: منتظران مهدي موعود بايد افق ديد خود را توسعه دهند و مهدويت را به درستي بشناسند و گامي مثبت در اين راه بردارند

استاد حوزه علمیه مازندران يکي از وظايف مومنان در عصر غيبت را معرفي امام عصر(عج) و دفاع از عقيده مهدويت عنوان کرد و بيان داشت: با وجود تلاش گسترده دشمنان اگر به وظيفه تبليغي خود به درستي عمل نکنيم، راه به بيراهه برده ايم و دشمنان را خشنود کرده ايم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تاکيد بر آسيب‌شناسي براي خنثي‌سازي اردوگاه استکبار و مخالفان فرهنگ اصیل مهدویت گفت: باید با شناسایی دقیق و مقابله سازنده با گروه های انحرافی بیاستیم تا آنها نتوانند فرهنگ بالنده و سازنده مهدويت را به فرهنگی منفعل تبديل کنند.

این استاد حوزه، توسعه فرهنگ مهدويت را در پيشگيري‌ بنيادي‌ از تهاجم‌ و شبيخون‌ فرهنگي‌ موثر دانست و افزود: ترويج فرهنگ مهدوي در جامعه باعث ايجاد نشاط‌ و اميد در آن‌ جامعه‌ مي‌شود‌ و افراد جامعه را در برابر تمام بيمارى هاى معنوى بيمه مى كند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری اهميت‌ فرهنگ‌ مهدويت‌ را در هويت‌ بخشي‌ به‌ افراد جامعه موثر‌ دانست و افزود: جامعه‌اي‌ كه‌ به‌ آينده‌ اعتقاد دارد و بر آن‌ باور است‌ كه‌ عصري‌ دیگر فرا خواهد رسيد كه‌ متفاوت‌ از وضع‌ موجود بوده و  مي‌تواند زندگي‌ امروز خود را نيز بر اساس‌ مدل‌ كامل‌ سازمان‌ دهد.

وی بر ضرورت کاربردي کردن فرهنگ مهدويت در جامعه تاکيد کرد و افزود: براي‌ كاربردي‌ كردن‌ فرهنگ‌ مهدويت‌ بايد در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ فرهنگ‌ عمومي‌ و جامعه‌ علمي‌ تلاش شود، لذا نخستين‌ كار نيز در اين‌ زمينه‌ ترويج‌ صحيح‌ فرهنگ‌ مهدوي‌ در ميان‌ نسل‌ جوان‌ است.

استاد حوزه علمیه مازندران به وظايف منتظران در توسعه فرهنگ مهدوي در جامعه اشاره کرد و افزود: وظيفه همه ماست که به گونه‌اي در توسعه فرهنگ مهدويت تلاش کنيم كه جامعه، نشانه‌اي از انتظار فرج داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha