پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خان طومان

حوزه/مدیر حوزه خواهران مازندران در دیدار با خانواده شهدای خان طومان گفت: فداکاری های شهدای مدافع حرم باعث توسعه خاکریز و سنگرهای دفاع از خرمشهر و شلمچه، تا دریای مدیترانه، شاخ آفریقا و قلب آمریکا گردیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران،  به مناسبت شهادت همسر و برادر چند طلبه حوزه خواهران مازندران در حادثه اخیر منطقه خان طومان سوریه، حجت الاسلام والمسلمین غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، و معاون فرهنگی، پژوهش و روابط عمومی حوزه خواهران استان در منزل شهید رضا حاجی زاده همسر یکی از طلاب  مدرسه فاطمه الزهرا(س) آمل و همچنین شهید علی جمشیدی که هر هفت خواهر ایشان طلبه هستند، حضور یافتند.

حجت الاسلام غفاری در این دیدارها بیان کرد: در حادثه اخیر منطقه خان طومان تعدادی از دلاورمردان غیور خطه علوی پرور مازندران به شهادت رسیدند؛ که دو شهید بزرگوار از خانواده طلاب مدارس علمیه خواهران استان بودند؛ لذا ما به عنوان خدمتگزاران حوزه علمیه خواهران استان برخود وظیفه دانستیم جهت عرض تبریک و تسلیت خود و حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران، خدمت شما حضور یابیم.

وی افزود: مایه مباهات حوزه علمیه خواهران مازندران است که خانواده طلاب ما در این فداکاری و دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) سهیم بوده اند؛ به گو نه ای که شهید علی جمشیدی از خانواده ای می باشد که هر هفت خواهر ایشان همگی طلبه هستند.

وی ادامه داد: با توجه به این که بازگشت همه ما به سوی خداوند است، پس چه زیباست انسان چنین لیاقتی پپدا کند که جان خود را در راه پروردگار و آرمانهای نظام اسلامی هدیه کرده و بنا بر آیه صریح قرآن که خداوند می فرمایند تنها جان و مال مومنین را    می خرد، عاقبتش شهادت و ارتزاق در نزد پروردگار باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خطاب به خانواده طلاب مدافع حرم گفت: خوش به سعادت شما خانواده شهدا که معامله خوبی با خداوند کرده و امانت خود را این چنین  به پروردگار خود تحویل نمودید ؛ این مدال پر افتخاری که در این خانه نصب گردید، مقام والایی است که به هر کسی نخواهند داد. قطعا شهید در دامان پدر و مادر پاکی بزرگ شده که لیاقت چنین مقامی را پیدا کرده است؛ در مقابل آن نیز شهید در بهشت منتظر شما بوده و بدون خانواده خود داخل جنت نخواهد شد.

وی با اشاره به عدم بازگشت پیکر برخی از شهدای مدافع حرم اعلام کرد:  برخلاف تعبیر برخی از مردم، این شهدا مفقود الاثر نبوده بلکه مفقود الجسد هستند؛ چرا که آثار و برکات زیادی از خود در جامعه به یادگار گذاشته اند

حجت الاسلام غفاری تاکید کرد: با توجه به این که تنها تجارت با خداوند است که بدون زیان و ضرر می باشد؛ لذا مرگ افرادی مانند این شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی ها اگر به غیر شهادت باشد ضرر و زیان برای آنان خواهد بود.

 وی خطاب به مادر شهید گفت: امروز مسئولیت شما کمتر از شهداء نیست، اشک برای شهداء ریختن بسیار ارزشمند است اما سعی کنید به یاد شهدای کربلا اشک ریخته و همانند صبرحضرت زینب در فقدان عزیزانش، صبور بوده و استقامت داشته باشید.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خاطر نشان کرد: در حال حاضر  که دشمن در جنگ نرم در دو حوزه اعتقادی و عملی با بکارگیری انواع ابزارهای نوین رسانه ای سعی در سست نمودن اعتقادات دینی جوانان ما دارد و متاسفانه برخی از خانواده ها با وجود تلاش های زیاد درگیر این آسیبها شده اند، وجود این جوانان پاک و مخلص که با هوشیاری و بصیرت در صحنه عمل حاضر شده و برای دفاع از ارزشهای دینی و  حریم ولایت و امامت این گونه جانفشانی می کنند، باعث مباهات جمهوری اسلامی ایران است .

حجت الاسلام غفاری در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر فداکاری های جوانانی چون شهید حاجی زاده، جمشیدی  باعث توسعه خاکریز و سنگرهای دفاع از  خرمشهر و شلمچه تا دریای مدیترانه، شاخ آفریقا و قلب آمریکا گردیده؛ انشا الله بعد از این هم ، این راه با تلاش های جوانان این مرز و بوم ادامه خواهد داشت؛ حوزه علمیه خواهران نیز تلاش می کند تا پاسداران خوبی در حوزه دفاع از ارزش های دینی و اعتقادی تربیت کند تا فرزندانی چون شهید حاجی زاده و جمشیدی تحویل جامعه دهند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha