پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 380223
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
عمامه گذاری

حوزه/آئین عمامه گذاری طلاب استان مرکزی با حضور آیت الله دری نجف آبادی عضو هیئت رئیس مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.

حجت الاسلام اوحدی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با تبریک ایام ماه شعبان اظهارداشت: در راستای استفاده بهتر از اعمال و ادعیه این ماه، در حوزه استان مرکزی  برنامه ریزی هایی انجام شده است .

وی افزود: از جمله برنامه های مهم حوزه استان در این ماه برگزاری جشن تلبس است که با حضور علما و فضلاء استان و با حضور متقاضیان برگزار می گردد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی گفت: تاکنون طلاب بسیاری در کارگاه های تلبس شرکت کرده و موفق به اخذ مجوز تلبس شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به آمادگی این طلاب برای  عمامه گذاری، مراسمی در نظر گرفته شده تا  متقاضیان  با حضور در آن به کسوت لباس روحانیت درآیند.

حجت الاسلام اوحدی با بیان این مطلب که جشن عمامه گذاری طلاب استان مرکزی 6 خرداد همزمان با ایام نورانی میلاد امام عصر(عج) به صورت متمرکز در مدرسه علمیه امام مهدی(عج)  برگزارمی شود، بیان داشت: در این مراسم 21 نفر از طلاب شهرستان های اراک ، خمین ومحلات حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در این مراسم که از ساعت 10آغاز خواهد شد، علاوه بر سخنرانی آیت الله دری نجف آبادی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حجج اسلام و المسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه و حسینی پور ، مدیر حوزه علمیه استان مرکزی هم نکاتی را برای طلاب بیان خواهند کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی خاظر نشان کرد: اوائل ماه شعبان و همزمان با میلاد پر برکت امام حسین(ع) نیز آئین معنوی عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان ساوه در مسجد انقلاب این شهر و با حضور آیت الله دری نجف آبادی و جمعی از مسئولین و روحانیون، برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha