پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس جمهور با مراجع و علما در قم

حوزه/ بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع رسانی بیشتر، دستاوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی امروز در دیدار رییس‌ جمهوری ، با قدردانی از تلاش های دولت یازدهم برای اعتلای ایران اسلامی، تصریح کردند: دولت برای بهبود وضعیت کشور و رسیدگی به وضعیت محرومان و اقشار ضعیف جامعه اقدامات زیادی انجام داده و در این مسیر به موفقیت های خوبی نیز دست یافته است که باید با عزم بیشتر و حمایت همگان ادامه یابد.

این مرجع تقلید خطاب به حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی افزودند: شما رییس جمهوری موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش های خود برای ساختن کشور ادامه می دهید.

ایشان با تاکید بر اینکه "نباید انتظار داشت که مشکلات یک شبه حل شود"، گفتند: برای رفع این مشکلات زحمات زیادی متقبل شده اید و بحمدالله موفقیت های خوبی نیز نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد.

حضرت‌‌ آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت در جامعه تاکید کردند: برخی با ایراد گرفتن های بدون توجه به امکانات و حتی ارائه یک پیشنهاد برای رفع مشکلات، به دنبال مایوس کردن مردم هستند و این در حالی است که انتقاد کردن صرف، و بدون ارائه پیشنهاد، عادلانه و منصفانه نیست.

ایشان در همین ارتباط ضرورت پرهیز از جناح گرایی و توجه به منافع ملی را خاطرنشان ساختند و گفتند: متاسفانه برخی هنوز جناحی فکر می کنند که معنای آن، فدا کردن منافع ملی به پای منافع جناحی است؛حرکتی که همگان بشدت باید از آن پرهیز کنند.

این مرجع  تقلید در ادامه با ارائه رهنمودهایی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی اظهارداشتند: بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع رسانی بیشتر، دستاوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد.

حضرت‌‌ آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه، توزیع نامناسب یارانه ها را یک معضل برای اقتصاد کشور دانستند و با تاکید بر ضرورت عزمی راسخ برای رفع این معضل، افزودند: در حالی که کشور برای پیشبرد طرح های مرتبط با تولید و آبادانی و اشتغال بشدت نیازمند سرمایه است، مشکل بزرگ توزیع یارانه به صورت عمومی باید حل شود.

توصیه های دهگانه آیت الله العظمی مکارم شیرازی به رئیس جمهور

متن توصیه های حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار به رئیس جمهور که دفتر این مرجع تقلید آن را به تازگی منتشر کرد بدین شرح است:

1- در مورد واحدهای تولیدی است که متأسفانه هنوز بسیاری از آنها راه نیفتاده و می دانیم بدون تکیه بر تولید داخلی اقتصاد مقاومتی صورت نمی گیرد و اصولا کل مسائل اقتصادی زیر سؤال می رود.

2- باید بازرسی ها جامع تر و گسترده تر باشد تا تخلفاتی مانند آنچه در بیمه صورت گرفت که همه را متحیر ساخت صورت نگیرد و افرادی ده ها میلیون تومان در ماه حقوق بگیرند در حالی که بیمه بدهی خود را به پزشکان و بیمارستان ها نپرداخته باشد.

3-  تولیدکنندگان از واردات بی رویه ناراحتند و معتقدند تا جلوی این کار گرفته نشود تولید داخلی جان نخواهد گرفت.

4-  تعداد بیکاران مخصوصا جوانان بیکار زیادند مردم از آن نگرانند چرا که بیکاری سرچشمه انواع ناهنجاری های اجتماعی است. لازم است توصیه کنید مسئولین تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند.

5-  از طرف دیگر مردم شاکی هستند که متأسفانه جناح ها همچنان جناحی فکر می کنند و ای بسا منافع جناح خود را بر منافع کشور و مردم مقدم می دارند، سزاوار است جنابعالی توصیه مؤکدی به همه آنها کنید که تنها به منافع مردم و نظام بیندیشند.

6-  می دانیم آمریکایی ها بخش مهمی از تعهدات خود را عمل نکرده اند باید مرتبا از آنها مطالبه کرد که اگر طلبکاری نکنیم بدهکار خواهیم شد.

7-  عده ای از مردم از پاره ای از مالیات هایی که عادلانه نیست مانند بخش هایی از مالیات بر ارزش افزوده شکایت دارند لازم است به مسئولین مالیاتی تأکید شود که مالیات را عادلانه محاسبه کنند تا مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی خوش بین باشند.

8-  می دانید موضوع یارانه ها  سنگ بزرگی است که در چاه افکنده شده باید عقلا دست به دست هم دهند و آن را از چاه بیرون کشند و یارانه ها مخصوص گروه آسیب پذیر و نیازمند جامعه گردد و در شرایط فعلی متأسفانه مبالغ سنگینی هزینۀ افرادی می شود که به آن نیازی ندارد و کارهای تولیدی گرفتار مشکل می گردد.

9-  در مقابل زیاده خواهی های آمریکا باید محکم ایستاد اگر محکم نایستیم یک روز نوبت وسائل دفاعی ما می شود، و خواهان تعطیل آن هستند، روز دیگر مسأله حقوق بشر را بهانه می کنند و سرانجام به رسمیت شناختن اسرائیل را پیشنهاد خواهند کرد. آنها دائماً به دنبال بهانه ای هستند و همۀ بهانه ها برای این است که ایران تبدیل به قدرتی در منطقه و در جهان شده است.

10-  سایت ها و شبکه های اجتماعی از یکسو به تمام مقدسات ما توهین می کنند و زشت ترین سخنان را دربارۀ خدا و پیامبر و ائمه هدی علیهم السلام و مسئولین نظام منتشر می سازند، و از یکسو اراذال و اوباش را تشویق به کارهای خلاف خود می کنند و سرانجام با برنامه های بسیار مستهجن نه تنها در امر حجاب بلکه در همه چیز برای از هم پاشیدن خانواده ها و تضعیف روحیه دشمن ستیزی جوانان تلاش دارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی مدارک مستندی که به وسیله بعضی از مسئولین دلسوز تهیه شده بود به ایشان سپردند تا دستور دهند مورد بررسی اکید واقع شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha