پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/آیین انعقاد تفاهم نامه احداث بیمارستان تخصصی حضرت صاحب الزمان(عج)

حوزه/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حضور خیرین در ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک و پلی کلینیک تخصصی حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) گفتند: بندگان صالحی که می‌توانند هسته اصلی انقلاب مهدی را تشکیل بدهند در کارهای خیر سرعت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی امشب در آیین انعقاد تفاهم‌نامه احداث بیمارستان 250 تخت‌خوابی تخصصی مادر و کودک و پلی کلینیک تخصصی حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) که به همت قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران در نهادهای دینی و مشارکت‌های مردمی و در سالن 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن عرض تبریک عید بزرگ نیمه شعبان گفتند: در قرآن کریم آمده که زمین سرانجام در اختیار بندگان صالح قرار خواهد گرفت و بی‌عدالتی‌ها، ظلم‌ها، جنگ‌ها و... کنار می‌رود، آفتاب عالم‌تاب ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) می‌درخشد و همه دنیا در سایه عدالت قرار می‌گیرد.

ایشان ادامه دادند: برخی معتقد هستند دنیا را باید ظلم و جور فرا بگیرد تا حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) ظهور کند در حالی که مسئله غیر از این است و ظلم و جور به اندازه کافی در جهان ظاهر و آشکار شده ولی مهم این است که قرآن کریم می‌گوید عبادی الصالحون باید هسته اصلی انقلاب مهدی(عجل الله تعالی فرجه) را شکل دهند تا حضرت ظهور کند.

این  مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید دنبال افزایش جمعیت عبادی الصالحون در دنیا باشیم تا زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) شویم، عنوان کردند: عبادی الصالحون افرادی هستند که قیام شبانه دارند و با خداوند راز و نیاز می‌کنند که این عبادت شبانه، آن شخص را وارد فضای روحانی می‌کند که مزاحمی در آن نیست و او از این کار برای فعالیت‌های روزانه‌اش نیروی مثبت می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله  مکارم شیرازی بیان داشتند: ایمان عبادی الصالحون قوی بوده و خداوند همه جا مراقب آنها است و این انسان‌ها می‌دانند که پروردگار از هر چیز به آنها نزدیک‌تر است. وقتی این احساس در فردی باشد او مراقب اعمال خویش است و وقتی یوم الآخر را عقیده داشته باشد می‌داند حساب و کتابی در کار دنیا وجود دارد.

ایشان  با بیان اینکه فرهنگ عبادی الصالحون را ترویج دهیم، تصریح کردند: عبادی الصالحون که هسته اصلی قیام حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) هستند در انجام امر به معروف و نهی از منکر مصمم هستند و سکوت نمی‌کنند.

این مرجع تقلید یادآور شدند: با اینکه امر به معروف و نهی از منکر اصل هشتم قانون اساسی است، به مجلس شورای اسلامی رفته و به تایید شورای نگهبان رسیده و به دولت رفته است اما به صورت قابل توجه در جامعه انجام نمی‌گیرد که امیدواریم هرچه زودتر این قانون اجرا شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حضور خیرین در ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک و پلی کلینیک تخصصی حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) گفتند: بندگان صالحی که می‌توانند هسته اصلی انقلاب مهدی را تشکیل بدهند در کارهای خیر سرعت دارند.

معظم له ادامه دادند: در انجام برخی کارهای خیر همواره موانعی وجود داشته است ولی باید این مشکلات برطرف شود تا کار خیر بی‌نتیجه نماند و سرعت در انجام آن باشد.

ایشان  ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک و پلی کلینیک تخصصی حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) را بسیار خوب و مفید دانست و افزودند: تاسیس چنین بیمارستانی در سطح بالا در چنین جایگاهی فواید زیادی دارد که یکی از آنها رسیدگی به بیماری دردمندان در این مرکز است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اظهارداشتند: ساخت این بیمارستان در جوار مسجد مقدس جمکران، علاوه بر تاثیر در بهبود بیماری‌ها جنبه های روانی و تاثیر فوق‌العاده در درمان بیماران دارد.

معظم له  افزودند: در این مکان درمانی مسائل درمانی و روانی دست به دست هم می‌دهند و بیماران به امید امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) می‌آیند و از حضرت کمک می‌طلبند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه این کار تبلیغی برای نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کردند: گام اول این بیمارستان را تولیت مسجد مقدس جمکران با تخصیص 4 هکتار زمین برداشته و امیدواریم خیرین نیز دست به دست هم دهند تا هرچه زودتر طبق برنامه پیش‌بینی شده این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اظهارداشتند:  تجهیز این بیمارستان در چنین سطحی هزینه سنگینی دارد، ولی به دکتر هاشمی می‌گویم به موازات پیشرفت بیمارستان در فکر تجهیزات باشند تا کار سریع‌تر پیش برود.

گفتنی است، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی 50 میلیون تومان برای ساخت این بیمارستان کمک کرد.

انتهای پیام  313/17

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha