شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کودک سوری

حوزه/ حجت‌الاسلام سلیمانی، وحدت و یکپارچگی ملت ایران در برابر دشمن را رمز پیروزی در مقابل دشمنان دانست و گفت: امروز باید در برابر آمریکای جنایتکار که دست‌هایش به خون کودکان مظلوم سوری و یمنی آلوده است، محکم بایستیم.

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خوزستان، سوم و چهارم خرداد را فرصتی ویژه برای تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی به جوانان دانست و اظهار داشت: قطعاً این دو روز فرصتی ویژه و طلایی برای بیان خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس است که باید روحانیون پیشکسوت و باسابقه از آن بهره برند.

وی بابیان این‌که سوم خرداد نگین درخشان و برجسته هشت سال دفاع مقدس است، گفت: آزادسازی خرمشهر پیروزی بزرگی در تاریخ جنگ‌های جهان است که درس و عبرت‌های زیادی چه به لحاظ استراتژیکی و چه به لحاظ معرفتی برای دنیا دارد و باید از آنها در جنگ‌های کنونی با استکبار بهره برد.

امام جمعه شوشتر، رمز پیروزی جوانان ایرانی در این نبرد همه‌جانبه و طولانی را ایمان و توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت(ع) مطرح کرد و گفت: امروز نیز اگر جوانان ما می‌خواهند در نبرد سرد و فرهنگی پیروز شوند، باید خود را به سلاح تقوا مجهز کرده و از آن در راستای مقابله با هواهای نفسانی استفاده کنند.

وی، دیگر عامل پیروزی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس را نقش راهبردی علما برشمرد و گفت: اگر امام خمینی(ره)، دستور قاطعانه مبنی بر آزادسازی خرمشهر را صادر نمی‌کردند و علمای بزرگ نیز پای کار نمی‌آمدند، معلوم نبود، امروز خرمشهر جزئی از خاک ایران باشد، پس باید اشاره کنیم که نقش روحانیت در آزادسازی خرمشهر، یک نقش حساس و غیر قابل مقایسه است.

حجت الاسلام سلیمانی در پایان با اشاره به کلام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مبنی بر این‌که «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، اظهار داشت:  به‌یقین سالروز آزادسازی خرمشهر، نشان وحدت و همسویی ملت ایران در برابر دشمن است که امروز نیز باید این همسویی در برابر آمریکای جنایتکار که دست‌هایش به خون کودکان مظلوم سوری و یمنی آلوده است، محکم ادامه داشته باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha