جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 380635
۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
عبدالرسول هاجری

حوزه /دبیر ستادهای استهلال مناطق قومی کشور گفت: استهلال در دامن دین متولد شد تا نشانه اوج دلداگی امت با ولی خود باشد و شکوه و عظمت سپاه اسلام را به رخ رقیبان بکشاند و مایه یاس دشمنان قسم خورده اسلام باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام عبدالرسول هاجری، در آیین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور اظهار داشت: در استهلال انسان و زمین به آسمان و زمان پیوند می خورند.

دبیر ستادهای استهلال مناطق قومی کشور عنوان داشت:  گردهمایی  ستادهای استهلال مناطق قومی کشور سنگ زیربنای وحدت و همدلی میان مسلمانان می باشد که حضور علمای اهل سنت و تشیع با تدبیر و دانش موجب شکوه و غنای اسلام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: استهلال آشتی انسان و زمین با زمان وآسمان است و درس مکرر خدا برای انسان های دوخته به زمین و وامانده از آسمان می باشد

این محقق حوزوی  گفت: با استهلال جان آدمی پر پرواز می گیرد و رهایی از زمین را تجریه کرده و فرصت مغتنمی برای انسان های بریده از آسمان و خسته از زمین است.

حجت الاسلام هاجری ابراز داشت: استهلال سفره مکرر مهر خداوند و آشتی کنان برای گریز پا بندگانی است که سال ها راه آسمان را فراموش کرده اند

وی ادامه داد: استهلال یک تلنگر و بهانه ای پس از عمری فراغ است که به آسمان نظاره کنیم، استهلال تمرین وحدت همدلی و همیاری امتی خداجو برای رسیدن و بیعت با ماه است.

دبیر ستادهای استهلال مناطق قومی کشور با بیان استهلال از مناظری که جهان اسلام بیش از هر زمان به آن نیاز دارد عنوان داشت: استهلال در حقیقت عنصر نظم و زمان را در مسیر بندگی و زندگی اسلامی و اجتماعی مسلمانان را گوشزد می کند.

وی تصریح کرد: مناسک حج اگر در زمان و مکان خود صورت نگیرند باطل می باشند در نتیجه استهلال ماه از اهمیت بالایی برخوردار است و زمان احکام و دستورات الهی را بیان می کند.

وی مطرح کرد: تشریح استهلال، ارتباط انسان  با آسمان را به همراه دارد و موجب نظم و انضباط میان مسلمانان شد و به یمن احکام الهی مسلمانان به انسان هایی منضبط تبدیل شدند و آیات الهی نیز صفات الهی و نظم مسلمانان را تشریح کرد.

این مسئول عنوان داشت:  نظم، رکن پیشرفت و رشد انسان ها را به ارمغان می آورد ویکی از عوامل شکوفایی جامعه نبوی را حاکمیت نظم و سیره و مکتب رسول اکرم (ص) می باشد به طوری که غرب نظم خود را از احکام الهی الگو برداری کرده اند.

حجت الاسلام هاجری گفت: دوری و بیگانگی ما از نظم و انضباط مسیر رشد و تمدن جوامع اسلامی را مسدود می کند، از استهلال باید درس نظم و انضباط گرفت و با تمرین هوشمندانه و ملکه ساختن آن پایه ریزی اهداف اسلام را می توان تحقق بخشید.

وی اظهار داشت: دریای ژرف استهلال درهایی همچون وحدت و ولایت پذیری مسلمان را به همراه دارد و از پراکندگی و تشتط مسلمانان در انجام عبادات جلوگیری می کند.

دبیر ستادهای استهلال مناطق قومی کشور یادآور شد: استهلال در دامن دین متولد شد تا نشانه اوج دلداگی امت با ولی خود باشد و شکوه و عظمت سپاه اسلام را به رخ رقیبان بکشاند و مایه یاس دشمنان قسم خورده اسلام باشد.

وی در پایان عنوان داشت: استهلال با نزاع بیگانه و ضامن تمدن وحدت اسلامی می باشد عده ای استهلال را مایه اختلاف ومسلمانان می دانند، اینان اصل استهلال را نشناخته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha