شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

نماینده ولی فقیه در استان ارومیه گفت: همان طور که رسول اکرم (ص) مسلمانان را به وحدت و همدلی دعوت کرده است، تمسک به آیات قرآن نیز زمینه های تفرقه و اختلاف را به وحدت تبدیل می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با حضور در آیین سومین اجلاسیه ستادهای مناطق قومی کشور با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان حلقه اتصال بنده و خداوند متعال است، در این ماه همه مسلمانان جهان خود را آماده ارتباط با خداوند متعال و کسب معنویت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ارومیه ابراز داشت: استهلال و اینکه ماه رمضان چه روزی شروع می شود گاهی اوقات موجب کدورت دل ها می شود و معنویت و صفای رمضان را خدشه دار می کند، گردهمایی علمای اهل سنت و تشیع موجب از بین بردن تفرقه خواهد شد که بسیار ارزشمند و بااهمیت می باشد؛ لذا باید نسبت به غنی ساختن و بین المللی شدن آن اهتمام ویژه داشت تا زمینه وفاق و همدلی ایجاد شود.

امام جمعه ارومیه بیان داشت: متاسفانه اختلاف و تفرقه در مناطق مختلفی مسلمان را درگیر برادر کشی کرده  و با اینکه خداوند به ایجاد وحدت امر فرموده و تفرقه سازان را به عذاب بزرگی هشدار داده؛ اما عده ای با تفرقه میان مسلمانان در جهت تحقق اهداف خود سود می برند.

وی تمسک به قرآن را عامل اصلی ایستادگی در برابر دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: همانطور که رسول اکرم (ص) مسلمانان را به وحدت و همدلی دعوت کرده، تمسک به آیات قرآن نیز زمینه های تفرقه و اختلاف را به وحدت تبدیل می کند.

وی عنوان داشت: به همت علمای اهل سنت و تشیع ایام شیرین رمضان به فضای آرامش و معنویت تبدیل گردد و به واسطه وحدت میان مسلمانان در ماه رمضان زمینه های انسجام و همدلی فراهم گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی یادآور شد: برخی از روشنفکران درصدد حذف ماه های قمری از کشور هستند و تنها به دنبال ماه شمسی بوده و گستاخانه تنها ماه رمضان را قبول دارند، در حالی که آیات قران عبادات انسان را با مسئله استهلال و ماه های قمری عجین کرده است.

امام جمعه ارومیه بیان داشت: علما باید دربرابر تفکر دشمنان ایستادگی کنند و اجازه اسلامی زدایی را به آن ها ندهند، خدشه دار شدن احکام اسلام دین و شریعت را به خطر می اندازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عده ای به دنبال سیاسی و امنیتی ساختن استهلال هستند، لذا باید آزاد و روشن با این مسئله برخورد کرد و زمینه های وحدت را در استهلال و جوامع اسلامی فراهم کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha