پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم توجه دانشجویان کشور به خصوص دانشجویان مناطق مرزی نسبت به توطئه تفرقه دشمنان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان استان سیستان و بلوچستان که در دفتر معظم له در قم برگزار شد گفتند: خداوند بیان می کنند که مومنان دارای پنج صفت هستند که اولین صفت آنها این است که زمانی نام خدا برده می شود، حالت آنها عوض شده و نام خدا برای آنها یک درس و برنامه است.

ایشان افزودند: دومین خصلت مومنان حقیقی آن است که ایمان آنها با قرائت و تدبر در آیات قرآن، بیشتر می شود؛ سومین خصلت آنها توکلی است که همیشه به خداوند متعال دارند.

این مرجع تقلید بیان کردند: نکته چهارم آن است که این افراد نماز را بر پا می دارند و به نماز اهمیت می دهد؛ نماز حلقه اتصال انسان با خداست و انسان ها باید اهمیت خاصی را به این رابطه بدهند؛ نماز وقت زیادی نمی گیرد ولی برکات آن بسیار است؛ نماز باید اول وقت و با حضور قلب خوانده شود.

ایشان گفتند: نکته پنجم آن است که از آنچه به آنها داده شده است در راه خدا انفاق می کنند؛ انسان مومن با جان و مال و آبرو و مقام و قوت بدنی خود برای کمک به دیگران استفاده می کند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: دانشجویان منطقه سیستان و بلوچستان وظیفه سنگینی دارند، زیرا این دانشجویان در مرز کشور هستند؛ برای حفظ مرزها باید دست اتحاد شیعه و سنی به هم داده شود و برادرانه در اصول مشترک توافق کرده و کشور را حفظ کنیم.

ایشان افزودند: وحدت در خانه خدا موج می زند؛ همه مسلمانان در امور حج مشترک هستند و همچنین در امور دیگر نیز این مسلمانان با هم مساوی هستند و فقط اختلافات در امور محدودی وجود دارد ولی دشمنان به دنبال ایجاد جنگ مذهبی هستند تا فکرشان از جانب جریان مقاومت و ایران، کاملا راحت شود.

این مرجع تقلید بیان کردند: هندوستان یک کشور پهناوری است که سالها توسط انگلستان تحت سیطره بود زیرا انگلیسی ها از قانون اختلاف بیانداز و حکومت کن استفاده می کردند تا بتوانند بر این مردم حکومت کنند؛ همین جریان در کشورهای اسلامی دیگر نیز ساری و جاری بود.

ایشان گفتند: دانشجویان باید هوشیار باشند و بدانند که دست خدا بالای سر کسانی است که متحد و مجتمع هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha