جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا نیازی هورامانی

حوزه/ متأسفانه اکنون جریان وهابیت در حال نفوذ به عراق و اقلیم کردستان است و این جریان در این راه از حمایت مادی و معنوی رژیم آل سعود بهره می‌گیرد و علمای اسلام باید با آن مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، ماموستا نیازی هورامانی، رئیس مؤسسه تعایش و مشاور دینی اتحاد میهنی کردستان عراق در نشستی با قائم مقام دبیرکل مجمع جهانیتقریب مذاهب اسلامی، در تهران، با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت اسلامی، اظهار داشت: معتقدم علمای شیعه و سنی باید طبق آیه شریفه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» با هم برادرانه و دوستانه تعامل کنند.

وی با بیان این که شیعه و سنی باید باهم متحد باشند، تأکید کرد: ما مسلمانان باید بر مشترکات خود تکیه کنیم تا به تدریج اختلافات کاهش یابد.

مشاور دینی اتحاد میهنی کردستان عراق افزود: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی و اقتصادی و هم از لحاظ دینی، کشوری بزرگ است و ما به همکاری خود با ایران در همه زمینه‌ها با قدرت ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در روز های سخت حامی ملت کردستان عراق بوده، ابراز داشت: ما آمادگی کامل داریم که شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در کرستان عراق راه‌اندازی شود، زیرا علاقه مندیم همکاری با ایران وسیع‌تر و بیشتر شود.

ماموستا نیازی هورامانی افزود: مجمع جهانی تقریب توان اجرای کارهای گسترده و بزرگ را دارد و امیدواریم بتوانیم در مؤسسه تعایش، با مجمع تقریب همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به خطر جریان تند‌روی و تکفیر برای جهان اسلام، اظهار داشت: متأسفانه اکنون جریان وهابیت در حال نفوذ به عراق و اقلیم کردستان است و این جریان در این راه از حمایت مادی و معنوی رژیم آل سعود بهره می‌گیرد و علمای اسلام باید با آن مقابله کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha