جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 الهام المحاقری بانوی یمنی

حوزه / الهام المحاقری بانوی یمنی گفت: کشورهای متجاوز به یمن تلاش می کنند از زیر بار مسوولیت شانه خالی کنند و مزدوران ریاض با تعلل و تاخیر و دست به دست کردن مانع گفت و گو ها هستند و یا می خواهند مذاکرات قطع و یا جلسات به تعویق بیفتد.

الهام محسن علی المحاقری بانوی یمنی فارغ التحصیل رشته زبان انگلیسی مترجم و مدرس و فعال فرهنگی و اجتماعی است. وی در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به تحولات اخیر یمن پرداخت.

* چند ماهی است که گروه های یمنی و انصارالله در حال مذاکره با طرف های مخالف و ائتلاف متجاوزان سعودی به ملت یمن هستند؛ شروط انصار الله در این مذاکرات چیست و تاکنون چه دستاوردی برای ملت یمن داشته است ؟

شروط انصارالله شامل آتش بس،  بیرون رفتن نیروهای شغالگر از تمام سرزمین یمن،  رفع محاصره یمن و  عدم دخالت در امور داخلی یمن است.

 در واقع گفت و گو ها و مذاکرات پیرامون جنگ یمن، عبارت است از بازی که دشمن از خلال آن می خواهد فرصت به دست آورد و صفوفش را منظم و آماده برای آغاز مرحله جدیدی کند که ما آن را می شناسیم.

کشورهای متجاوز تلاش می کنند از زیر بار مسوولیت شانه خالی کنند و مزدوران ریاض با تعلل و تاخیر و دست به دست کردن مانع گفت و گو ها هستند و یا می خواهند مذاکرات قطع و یا جلسات به تعویق بیفتد و برای تحریک برخی گروه های خاص تلاش می کنند. و هیچ کدام از کشورهای ائتلاف که متجاوز هستند به مصلحتشان نیست که طرف های گفت گو با یکدیگر توافق کنند، برای اینکه سرانجام باید خسارت ها و ویرانی های ناشی از جنگ را برعهده گیرند؛ ویرانی هایی که ازخلال جنگ علیه یمن به بار آورند و ضرر هایی که به زیر ساخت ها و فرصت های اقتصادی وارد کردند.

 

* به عنوان یک شهروند یمنی مهمترین اهداف دشمنان از تجاوز به یمن را چه می دانید؟

 اهداف تجاوز سعودی به یمن عبارت است از گرفتن انتقام از ملت یمن واجرای فرامین ارتش استکبار جهانی که نماینده آن ایالات متحده است و می خواهد ملت یمن را از مسیر وحدت و مقاومت منحرف کنند.

 اما هدف دیگر دشمن متجاوز مصادره ثروت های یمنی ها و تسلط بر موقعیت استراتژیک یمن است که دارای اهمیت جهانی است. به طور طبیعی تحولاتی در هر جنگ اتفاق می افتد و به سرعت تغییراتی رخ می دهد اما نتیجه حقیقی محقق نمی شود مگر در جنگ دیگری.

وبه طور حتمی این دشمن سعودی ظالم و ستمگر هیچ چیزی بعد از یک سال و دوماه به دست نیاورده و نهایتا خسارت و شکست و فرار را برای ائتلاف متجاوز به بار آورده است.برای اینکه ملت یمن به درجه عالی از بصیرت و آگاهی رسیده و دارای اراده قوی برای ساختن تاریخ و آینده اش  به دور از دخالت های خارجی است.

 

* درباره مصوبات سازمان ملل در خصوص یمن بگویید که تاکنون چقدر موثر بوده است؟

 آمریکا از مهمترین بازیگران در ساز وکار جنگ علیه یمن است و اوست که دشمن را  مسلح می کند و حمایت نظامی و مشارکت در محاصره ملت یمن دارد. اما درباره سازمان ملل، سازمانی است که در راستای سیاست ها و برنامه های دولت های بزرگ حرکت می کند و در مصوباتش وابسته به این کشورهاست و مبالغه نیست اگر می گوییم لابی های صهیونیستی و بین المللی  تسلط گسترده ای بر این سازمان دارند و برای مصالح آنها فعالیت می کند.

 

* سازمان های بین المللی که به یمن رفت و آمد دارند به طور عملی و اجرایی چه گام هایی برای دفاع از ملت یمن برداشتند؟

 در یمن تلاش ها و تحرکات بین المللی هست اما کاری انجام نمی دهند و فجایعی که در حق ملت یمن مرتکب شدند بسیار زیاد و گسترده هست و سازمان های بین المللی در سطح مطلوب و مورد رضایت اهتمام و پیگیری به امور ملت ندارند.

 اما در حافظه تاریخ و آیندگان و نسل های ما باقی می ماند و فراموش نمی شود و روزی می آید که فرزندان ملت یمن دلاوری های ملت را حکایت می کنند.

 

* وضعیت رژیم صهیونیستی در این معرکه چگونه است؟

 بسیاری از اسلحه هایی که دشمن علیه ملت یمن به کار می گیرد اسلحه های صهیونیستی است. و همچنین تعدادی از هواپیماهای آنها  در حملات هوایی مشارکت می کنند واین اقدام به طور مخفیانه نیست . مشارکت رژیم صهیونیستی در جنگ علیه یمن در اظهارات اسراییلی ها به وضوح دیده می شود و صفحات اینترنتی پر است از حمایت آنها از متجاوزان و عده زیادی از مزدوران در داخل کشور،  مزدورانی که برای جنگ و کشتار در یمن حضور دارند از نژاد و گروه های اسراییلی و از شرکت های آمریکایی مثل بلک واتر و داین گروپ هستند.

* و در پایان،  نتیجه جنگ نابرابر و متجاوزانه آل سعود به یمن را چگونه پیش بینی می کنید؟

ان شاء الله ملت یمن ایستادگی و مقاومت خواهد کرد تا این متجاوزان  را شکست دهد ؛ روزهایی مملو از حوادث شگفت انگیز در پیش است  و از خداوند پیروزی ملت یمن و خواری متجاوزان را خواستاریم و عاقبت خیر از آن  متقین است.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha