پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس ابراهیمی

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در ایام جشن‌های نیمه شعبان، روزانه ۱۲ ختم قرآن حضوری و ۱۸ ختم قرآن غیرحضوری و همچنین ۲۷۰ هزار ختم صلوات غیرحضوری توسط بیش از ۴ هزار زائر در مسجد مقدس جمکران صورت گرفت.

حجت الاسلام عباس ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  با اشاره به فعالیت‌های شبستان دارالقرآن الکریم مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان (از تاریخ 28 اردیبهشت الی دوم خرداد)، اظهارداشت: مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان، برنامه‌های اذانگاهی زنده اجرا کرد که در این حوزه، 20 قاری برجسته استانی و کشوری جهت اجرای زنده تلاوت قرآن کریم دعوت شدند و در مسجد مقام، شبستان مراسم، صحن جامع مهدوی، زیرزمین مسجد برادران  وخواهران به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

 وی با اشاره به برگزاری محفل بزرگ قرآنی و کرسی‌های تلاوت در ایام نیمه شعبان، گفت: این مراسم با حضور قاریان بین‌المللی از جمله حاج حمیدرضا احمدی وفا، حاج احمد ابوالقاسمی و همچنین رضا محمد دوسا از کشور تانزانیا برگزار شد، همچنین گروه‌های تواشیح از جمله گروه تواشیح خادمین مسجد مقدس جمکران، گروه تواشیح بقیت‌الله (عج) و همچنین گروه تواشیح بین‌المللی میعاد در ایام نیمه شعبان به اجرای همخوانی پرداختند.

 معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران یادآور شد: در برنامه مشاوره حفظ و تصحیح نماز، 20 نفر از اساتید برجسته خواهر و برادر در شبستان قرآنی، شبستان امام علی علیه‌السلام و مسجد خواهران پاسخگوی بیش از 2 هزار زائر بودند و در مدت زمان 200 ساعت حضور به تصحیح قرائت نماز و مشاوره حفظ در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پرداختند.

 وی، ختم‌های دسته جمعی را از دیگر برنامه‌های شبستان قرآنی مسجد مقدس جمکران ذکر کرد و اظهار داشت: روزانه 12 ختم قرآن به صورت حضوری و 18 ختم قرآن به صورت غیرحضوری و همچنین 270 هزار ختم صلوات به صورت غیرحضوری در مسجد مقام، شبستان غربی، شبستان خواهران و همچنین صحن اصلی مسجد مقدس جمکران صورت گرفت.

 حجت الاسلام ابراهیمی افزود: در ایام نیمه شعبان به مدت پنج روز، هزار و 440 نفر در ختم قرآن کریم به صورت حضوری و همچنین 2 هزار و 700 نفر در ختم قرآن به صورت غیرحضوری شرکت کردند.

 وی با بیان این که دو جنگ قرآنی شامل تلاوت قرآن کریم، اجرای مسابقه، اجرای همخوانی و پرده خوانی در ایام نوروز ویژه خانواده‌ها برگزار شد، عنواون کرد: برگزاری مسابقات قرآنی نورالهدی نیز یکی از فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز بود.

 معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در مسابقات قرآنی نورالهدی، 6 هزار نسخه از سوالات مسابقه در میان زائران توزیع شد و این مسابقه به صورت کتبی و حضوری با محوریت آیات مهدوی و سبک زندگی قرآنی برگزار و جوایز نفیسی به قید قرعه اهدا شد.

 وی، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر با موضوعات  سبک زندگی قرآنی و گنجینه علما را از دیگر فعالیت‌های قرآنی مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان ذکر کرد و گفت: در ایام جشن‌های نیمه شعبان، 20 کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته با موضوعات روش حفظ، تربیت فرزند قرآنی،امام مهدی در قرآن،  سبک زندگی قرآنی، روش صحیح خوانی قرآن ، معیارهای انتخاب همسر از دیدگاه قرآن(تکنیک‌های آرامش در خانواده) برگزار شد که در هر کارگاه به طور میانگین 40 نفر شرکت کردند.

 حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: مهد شکوفه‌های مهدوی یکی از بخش‌های دائمی شبستان قرآنی مسجد مقدس جمکران است که فعالیت‌های قرآنی ویژه کودکان پرسنل، خادمین و زائران ارائه می‌دهد که این بخش روزانه پذیرای 30 کودک در ایام جشن‌های نیمه شعبان بود و برنامه‌هایی از قبیل قصه‌گویی، سرگرمی، حفظ قرآن با بازی و .. اجرا می‌شد.

 وی در پایان گفت: ایستگاه مطالعه قرآنی نیز یکی از بخش‌های دائمی شبستان قرآنی مسجد مقدس جمکران است که 200 عنوان کتاب در حوزه تفسیر، مفاهیم و آموزش قرآن کریم در این بخش ارائه می‌شود که در ایام نیمه شعبان، روزانه حدود صد نفر به این بخش مراجعه کردند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha