جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی اژه‌ای

حوزه/ حجت الاسلام اژه ای با اشاره به تلاش رژیم پهلوی برای حذف مرجعیت، گفت: امام خمینی(ره) اجازه این کار را به رژیم منحوس پهلوی نداد و امروز مراجع عظام در سطح بین الملل حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای، صبح امروز در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره)  گرامیداشت قیام 15 خرداد، گفت: شهدای 15 خرداد  با هدایت روحانیت، و به تاسی از امام حسین(ع)، در راه به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

مدیر دارالقرآن الکریم اصفهان ادامه داد: واقعه 15 خرداد دو جنبه مهم دارد، یکی شخصیت امام (ره) و دیگری شخصیت ملتی که با دادن شهید به میدان آمدند تا حکومت اسلامی تشکیل و جایگاه دین و روحانیت برای دنیا روشن شود.

وی با بیان این که علما در زمان غیبت امام زمان (عج) جایگاه تربیتی بسیار رفیعی دارند و این امر با تربیت شاگردان قوت می گیرد، ابراز داشت: رمز موفقیت تمام علمای اثر گذار، شاگردی در مکتب قرآن است، امام خمینی(ره)، خود را تسلیم قرآن کرده بود و از همه چیز در راه دین گذشته و بارها می فرمودند "من چیزی جز اندک آبرو و جانی ندارم و آن را هم در راه دین فدا می کنم".

استاد حوزه علمیه  اصفهان با تاکید بر این که نگاه امام(ره) به اسلام جامع بود، افزود: ایشان فقه را  به صحنه اجتماع آورد، قبل از امام(ره) فقه پاسخگوی مسائل روز نبود، اما امروز قوانینی که در مجلس تصویب می شود طبق احکام اولیه تصویب شده و طبق احکام دائمی اسلام عمل می شود.

حجت الاسلام اژه ای با اشاره به تلاش رژیم پهلوی برای حذف مرجعیت، ابراز داشت: امام خمینی(ره) اجازه این کار را به رژیم منحوس پهلوی نداد و امروز مراجع عظام در سطح بین الملل عرض اندام می کنند، لذا اگر حرکت های امام(ره) نبود، معلوم نبود چه بر سر مرجعیت شیعه می آید.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته مراجع تقلیدی که در صحنه حاضر می شدند را طرد می کردند، اما امروز روحانیت در تمامی صحنه ها حاضر است و باری که بتواند به دوش بگیرد بی منت بر دوش می گیرد.

مدیر دارالقرآن کریم اصفهان در پایان تصریح کرد: امروز حضور جوانان در حوزه های علمیه بسیار چشمگیر است و این امر نشان می دهد که راه و اندیشه امام(ره) همچنان ساری و جاری است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha