جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله نعیم آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: تفرقه و دعوای تندروهای شیعه و سنی مذهبی نیست، بلکه لامذهبی است!!، چرا که امام جعفر صادق(ع) با امام شافعی و امام احمد حنبل هیچ دعوایی نداشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امروز در  همایش بین المللی "امام خمینی(ره) و امت اسلامی" با اشاره به نقش وحدت آفرین امام(ره) در جهان اسلام، اظهار داشت: از جمله موانع عدم تحقق وحدت بین مسلمین می توان به عدم درک صحیح از نهضت انبیاء الهی اشاره کرد که به عدم شناخت از نهضت پیامبر مکرم اسلام(ص) باز می گردد

وی با بیان این که نکته دوم در بحث محقق نشدن وحدت، عدم شناخت بزرگان جهان اسلام است، ابراز داشت: دعوای تندروهای شیعه و سنی مذهبی نیست، بلکه لامذهبی است!!، چرا که امام جعفر صادق(ع) با امام شافعی و امام احمد حنبل هیچ دعوایی نداشتند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطر نشان کرد: سخنان عوامانه و عوام زدگی برخی افراد هم می تواند از عوامل عدم ایجاد وحدت باشد. همچنین تفرقه انگیزی توسط آمریکای جنایتکار و عوامل آن از دیگر عوامل دوری مسلمانان از وحدت است

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر این که سرنخ تفرقه به دست عوامل تفرقه افکن اسرائیلی و آمریکایی است، یادآور شد: امام خمینی(ره) فرمودند "هر زبانی دم از اختلاف بزند، زبان شیطان است".

آیت الله نعیم آبادی  در پایان با بیان این که دین، کتاب، نماز و پیامبر(ص) شیعه و سنی یکی است، گفت: اگر شیعه و سنی باهم اختلاف و دشمنی داشته باشند، بی خردی است، لذا ما باید همان مسیر وحدتی امام(ره) را با جدیت دنبال کنیم.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha