جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 381632
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
ماه رمضان غزه

حوزه/ ماه رمضان امسال از لحاظ اقتصادی برای مردم بسیار دشوار است و اکثریت مردم فلسطین به کمک های خیریه و بین المللی چشم دوخته اند و بخش زیادی از مردم نیز فرصتی برای کار ندارند و از فقر شدید رنج می برند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ماه رمضان امسال در حالی از راه رسید که مردم غزه اوضاع اقتصادی دشواری دارند و غزه همچنان تحت محاصره است و اکثر مردم این منطقه به کمک های بین المللی و خیریه چشم دوخته اند.

اما با وجود وخامت اوضاع معیشت مردم، بازارها به احترام ماه رمضان آزین بندی شده و مغازه ها و اماکن تجاری بزرگ تلاش می کنند با آزین بندی دیوارها، خبر از آمدن ماه رمضان دهند.

قیمت ها ارزان است اما کسی توان خرید ندارد

امسال تقریبا کسی به سراغ خرید مایحتاج ماه رمضان در بازارها نمی آید و استقبال مردم بسیار اندک شده و  مغازه داران می گویند خرید مردم بسیار کم گردیده است.

ابوهانی مغازه دار می گوید امسال قدرت خرید مردم نسبت به سال های گذشته، ضعیف است، چون ماه رمضان امسال همزمان شده با بحرانی و دشوار شدن اوضاع و با وجود این که قیمت ها ارزان است، اما مردم قدرت خرید ندارند و مردمی که در بازارها رفت و آمد می کنند، فقط سرگرم تماشا و وقت گذرانی هستند.

ابومحد مغازه دار دیگر می گوید: امسال خرید مردم مانند هرسال نیست و بازار بی رونق است و مردم چیزی برای خوردن ندارند و با وجود پاین آمدن قیمت ها باز هم اوضاع اقتصادی به مردم اجازه خرید نمی دهد و فقط به نیازهای اساسی خود فکر می کنند و از خرید خوراکی های ویژه ماه رمضان خودداری می کنند، چون توان خرید آن را ندارند.

بازار برای ثروتمندان است

اما معین رجب تحلیلگر اقتصادی در این رابطه گفت: ماه رمضان امسال، مردم غزه بدترین اوضاع را دارند، چون مدت زیادی است در محاصره و تحریم به سر می برند و محاصره نیز روز به روز شدیدتر می شود و برنامه ای هم برای خارج ساختن غزه از این همه تحریم وجود ندارد.

وی افزود: ماه رمضان امسال از لحاظ اقتصادی برای مردم بسیار دشوار است و اکثریت مردم فلسطین به کمک های خیریه و بین المللی چشم دوخته اند و بخش زیادی از مردم نیز فرصتی برای کار ندارند و از فقر شدید رنج می برند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha