پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمود مرویان حسینی

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از فعالیت بیش از ۵۰ گروه تبلیغ جهادی در قالب ۵۰۰ مبلغ، در ایام مبارک رمضان، در مناطق محروم این استان خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مرویان حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز در نشست خبری پیرامون برنامه های ماه رمضان، در جمع خبرنگاران گفت: ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در محور قرآنی روخوانی، و قرائت در همه مساجد خراسان رضوی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم جزء خوانی در 11 شهرستان خراسان رضوی برگزار می شود، افزود: شاخص ترین مراسم جزء خوانی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می شود، کلاس های صحیح خوانی قرآن نیز در شهرها و روستاها پررونق تر خواهد بود.

حجت الاسلام مرویان حسینی با بیان اینکه هرسال یک موضوع تفسیری در مساجد خراسان رضوی مطرح می شود، افزود: از سال 92 سوره های حجرات، لقمان، محمد(ص) و در سال 95 ممتحنه، به تفسیر اصول روابط بیگانگان پرداخته می شود. این طرح در 1600 مسجد و در قالب  حلقه تفسیری برگزار می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اعزام مبلغان در ماه رمضان، گفت: 20 درصد از اعزام ها بانوان حوزوی هستند که آموزه های اسلامی، احکام شرعی، مشاوره های خانوادگی ، مباحث قرآنی را به خواهران در استان خراسان رضوی آموزش می دهعند.

وی با بیان اینکه 200 نفر از مبلغان در استان های همجوار به تبلیغ معارف دینی در ماه رمضان خواهند پرداخت ، افزود: در ماه رمضان بیش از 50 گروه تبلیغی در قالب 500 نفر در حاشیه شهر مشهد و استان خراسان رضوی به صورت گروهی، در فضاهای شهری  و جمعی به فعالیت های تبلیغی می پردازند.

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به سیاست وحدت و تقریب در استان خراسان رضوی، گفت: در مساجد با حفظ وحدت، محافل قرآنی و گفتمان های دینی در استان خراسان رضوی همه مناطق شیعه و سنی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان همچنین علاوه بر فعالیت های قرآنی جشن میلاد کریم اهل بیت (علیهم السلام) امام حسن مجتبی (ع) در سوگ و عزاداری اهل بیت در این ماه جشن شادی میلاد این امام در مساجد خراسان رضوی برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری حوزه پیرامون فعالیت مبلغان در رفع مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی، گفت: امروز فعالان قرآنی بدانند در راستای جامعه سازی قرآنی، دستیابی به خانواده های قرآن، اخلاق قرآن و  تمدن ایرانی اسلامی باید در سایه قرآن حرکت کرد، لذا تلاش شده تا رویکرد مبلغان نیز با محوریت قرآن باشد.

حجت الاسلام مرویان حسینی تصریح کرد: توجه به قرآن کریم موجب کاهش  آسیب های اجتماعی  می شود، چرا که  فرهنگ اطعام، عبودیت، رسیدگی به نیازمندان و صمیمت و همدلی در خانواده در پر تو مفاهیم قرآن تحقق می یابد .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha