جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه یکی از فلسفه های عبادت، «آرامش بخشی» است، گفتند: گاهی انسان مشکلاتی پیدا می کند و در حالی که از همه امور مایوس می شود، به سوی درگاه خداوند می آید و به عبادت می پردازد تا به آرامش دست یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در شب نخست برنامه سخنرانی ماه مبارک رمضان که از شبکه دوم سیما پخش شد، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه رحمت و موهبت است، اظهار داشتند: در این ضیافت الهی، درب های رحمت به روی بندگان گشوده شده است.

ایشان با بیان اینکه عبادات معین شده از سوی اسلام بر سه گونه هستند، ابراز داشتند: بخشی از عبادات نظیر روزه ماه مبارک رمضان و حج مخصوص زمان معینی می باشند.
این مفسر برجسته قرآن کریم تصریح کردند: نوع دوم عبادات مخصوص به مکان معینی است؛ اعتکاف از جمله اعمالی است که باید در مسجد انجام شود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: نوع سوم عبادات از جمله تلاوت قرآن و نمازهای مستحبی را می توان در هر زمان و مکانی انجام داد.

این مرجع تقلید به تبیین فلسفه عبادات پرداختند و گفتند: عبادات زنگار گناه و آلودگی ها را از روح انسان پاک می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه توجه به خدا و عبادت گناهان را می شوید، ابراز داشتند: فلسفه دوم عبادات، تعالی روح است و براین اساس عبادت کردن موجب تخلیه روح از آثار گناه می شود.

ایشان افزودند: همچنین عبادت موجب تحلیه روح و مزین کردن آن به اخلاق فاضله می شود.

معظم له با بیان اینکه سومین فلسفه عبادت، «آرامش بخشی» است، گفتند: گاهی انسان مشکلاتی پیدا می کند و در حالی که از همه امور مایوس می شود، به سوی درگاه خداوند می آید و به عبادت می پردازد تا به آرامش دست یابد.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: برای خداوند به عنوان موجودی نامتناهی، آفرینش یک پرنده ساده با خلق کل عالم بکسان است و براین اساس مشکل سهل و سخت برای ذات اقدس الهی معنایی ندارد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ///////// IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    لعنت به روحتون که همیشه غیر حرفه ای عمل می کنید واقعا جای تاسف داره