سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
افتتاح پایگاه اطلاع رسانی دفتر  آیت الله العظمی مکارم  به زبان اسپانیولی

حوزه/ مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم گفت: بخش اسپانیایی پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، علاوه بر پاسخگویی به مسائل دینی مسلمانان اسپانیایی زبان، نقش به سزایی در شناساندن معارف اسلامی به جویندگان اسلام راستین خواهد داشت

حجت الاسلام وحید علیان نژاد  در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این مطلب  اظهارداشت: بخش اسپانیایی پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی  همزمان با آغاز ماه رمضان به صورت رسمی افتتاح شد.

وی افزود: مخاطبین اصلی این بخش مسلمانان اسپانیایی زبان سراسر جهان و  به خصوص هجده کشور اسپانیایی زبان در آمریکای لاتین هستند.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم  بیان داشت: زبان اسپانیایی بیش از پانصد میلیون متکلم در سراسر دنیا دارد که اغلب این افراد دارای گرایش های دینی بالا هستند. اگر چه مسلمانان در کشورهای اسپانیایی زبان در اقلیت هستند اما با توجه به فرصت هایی که در این جوامع و به خصوص در آمریکای لاتین جهت گسترش اسلام وجود دارد، این آمار روز به روز در حال افزایش است.

حجت الاسلام علیان نژاد گفت: بخش اسپانیایی پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له علاوه بر پاسخگویی به مسائل دینی مسلمانان اسپانیایی زبان، نقش به سزایی در شناساندن معارف اسلامی به جویندگان اسلام راستین خواهد داشت.

وی ادامه داد: محتوای این بخش با توجه به نیاز مخاطبین تامین شده است و در حال حاضر شامل موارد از جمله رساله توضیح المسائل به زبان اسپانیایی و به صورت تفصیلی؛ استفتائات معظم له، بر اساس مسائل مورد ابتلای مخاطبین؛·مجموعه ای از تالیفات معظم له شامل بخشهایی از تفسیر نمونه، شرح نهج البلاغه (پیام امام) و سایر تالیفات ایشان در زمینه مختلف به زبان اسپانیایی؛ ·مجموعه ای از مقالات فقهی، قرآنی، اخلاقی، عقیدتی، کلامی، تاریخی و ..اخبار و اطلاعیه های رسمی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ مجموعه ای از تصاویر و مطالب صوتی تصویری در زمینه های مختلف دینی و مناسب جهت انتشار در شبکه های اجتماعی می باشند.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم  خاطرنشان کرد: علاوه بر این، سیستم پاسخگویی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی هم اکنون از دو طریق "ارسال سوال" که با مراجعه به سایت انجام می شود و از طریق شبکه های اجتماعی با شماره00989030897812 پاسخگوی سوالات و استفتائات کاربران به زبان اسپانیایی خواهد بود.

برای مشاهده بخش اسپانیایی پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی کلیک کنید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha