شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهدوی ارفع- معاون فرهنگی تبلیغی حوزه خراسان

حوزه/ مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در قالب ۶۰ غرفه و در فضایی بالغ بر ۸۰۰ متر مربع، در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد شرکت می کند.

حجت‌الاسلام مجتبي مهدوی ارفع، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اعلام این خبر، بر تعمیق فرهنگ قرآنی و الگوسازی برای رفتار و سبک زندگی قرآنی و ارتقا و تبیین هر چه بیشتر جایگاه قرآن کریم در جامعه تاکید و گفت: تلاش در راستای مهجوریت‌زدایی از معارف قرآن کریم و معرفی استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه علمیه خراسان از اهداف حضور حوزه علمیه خراسان در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد است.

وی، ارائه مشاوره‌ در موضوعات قرآنی، فقهی، اعتقادی، خانوادگي، تحصیلی و ازدواج، پاسخگویی به شبهات قرآنی و اعتقادی و پاسخ به مسائل شرعی را به عنوان برخی از خدمات غرفه‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه برشمرد و ابراز داشت: دعوت از حافظان و قاریان ممتاز حوزه علمیه خراسان به منظور آشنایی مردم با روش‌های گوناگون حفظ، تفسیر، تجوید و روان‌خوانی قرآن کریم یکی دیگر از برنامه های این مرکز می باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، پرده‌خوانی زندگانی اهل بیت(ع) و اجرای برنامه عروسکی و برپایی غرفه مهد قرآنی را برنامه‌های ویژه این مرکز برای کودکان و نوجوانان عنوان و خاطر نشان کرد: مسابقات قرآنی، نقاشی قرآنی، قصه‌های قرآنی، آشنایی با احکام و عقاید و ارائه خدمات متنوع جهت ترویج فرهنگ قرآنی در میان کودکان و نوجوانان از برنامه‌های غرفه مهد قرآنی است.

وی در مورد بخش ویژه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه که با همكاري مدارس علمیه خواهران در دست اقدام است، ابراز داشت: غرفه تفسیر ساختاری سوره نور تحت عنوان «بر کرانه نور» به صورت تجسمی- مفهومی، در فضایی بالغ بر 300 متر مربع، برنامه ویژه این مرکز خواهد بود و در این زمینه مسابقاتی برای بازدیدکنندگان نیز تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع، معرفی فعالیت‌های نهادها و مؤسسات حوزوی، فعالیت‌های جهادی طلاب، شهدای روحانی مدافع حرم و برگزاری سلسله نشست‌های «خانواده قرآنی، الگوی جامعه اسلامی» را از دیگر برنامه های این حوزه در نمایشگاه قرآن و عترت خواند و اجرای مسابقات قرآنی مختلف، برپایی غرفه «مروارید عفاف» ویژه موضوع عفاف و حجاب و ارائه پایان‌نامه‌ها، مقالات، کتب، نرم‌افزارها و پژوهش‌های قرآنی و معرفی خادمان و مفسران قرآنی به همراه آثار و تألیفات آنان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های طلاب در زمینه‌های مختلف هنری، گفت: در یکی از غرفه‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان آثار هنری و تجسمی طلاب در رشته‌های معرّق، منبّت، نقاشی، خطاطی و کاشی‌کاری با موضوعات قرآنی نمایش داده می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، 9 الی 16 رمضان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود، اظهار داشت: این نمایشگاه هر سال شاهد شکوفایی و نوآوری در فعالیت‌های غرفه‌های حوزوی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha