جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حمید ارشاد

حوزه /حوزه علمیه آذربایجان غربی با برگزاری برنامه های متنوع درسی و تهذیبی برای طلاب، در تابستان فعال است.

حجت الاسلام ارشاد در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرا رسیدن ایام تابستان، اظهارداشت: یکی  از اوقات مناسب  برای طلاب در ایام تابستان می باشد که برنامه های آموزشی حوزه های سراسر کشور پایان یافته؛ لذا باید با برنامه ریزی دقیق از این فرصت بهره ببرند.

وی در ادامه با بیان این که حوزه علمیه استان آذربایجان غربی درتابستان تعطیل نیست، افزود: در حوزه استان همچون سال های گذشته برنامه های مختلف درسی، تهذیبی و اخلاقی برای طلاب در نظر گرفته شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی، در ادامه در خصوص برنامه های تهذیبی بیان داشت: شروع تابستان امسال مصادف با ایام ماه مبارک رمضان بوده، لذا برنامه های تهذیبی رنگ و بوی رمضان را بیشتر به خود گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت خودسازی دراین ماه و توصیه های اکید علما و بزرگان، در شب های ماه رمضان برنامه های ویژه تهذیبی و خودسازی برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام ارشاد برگزاری درس اخلاق را  از دیگر برنامه های تهذیبی عنوان و تصریح کرد: در طول ایام درسی در تابستان، درس های اخلاق برای مدارس در نظر گرفته شده که با حضور اساتید بومی و غیر بومی برگزار می گردد.

وی ادامه داد: در نظر داریم از ظرفیت علما و اساتید استان بهره برده و آنها را در مدارس مستقر نماییم؛ هم چنین دراین زمینه از وجود علما و اساتید اعزامی قم هم بهره می بریم که در این زمینه در ایام رمضان، اساتید اخلاق 10 روز در مدرسه امام خامنه ای ارومیه، 10 روز در مدرسه امام صادق(ع) نقده و 10 روز در مدرسه امام خمینی(ره) خوی مستقر شده و به بیان مباحث اخلاقی می پردازند.

این استاد حوزه بیان داشت: البته برنامه های تهذیبی هم چنان برقرار بوده و با قوت برگزار می شود که از جمله آن  دوره های مشاوره با حضور اساتید مشاوره حوزوی است که به طلاب مشاوره های دینی ارائه می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha