پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هیئت هندی در دانشگاه ادیان

حوزه/ جمعی از دانشجویان شیعه هندوستان با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب از نزدیک با این مجموعه علمی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، این گروه علمی پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردها در نگارخانه آئین و بازدید کتابخانه تخصصی دانشگاه در نشستی با حضور یکی  از اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب شرکت کردند.

در این نشست ابتدا حجت الاسلام و المسلمین انصاری‌پور توضیحاتی را در رابطه با نحوه شکل‌گیری، اهداف و برنامه‌های دانشگاه ارائه داد و افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب در ادیان مختلف به پژوهش و آموزش می پردازد و با دانشگاه های بسیاری در دنیا در این زمینه همکاری می کند.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن اشاره به ساختار مواد درسی این دانشگاه آموزش زبان عربی و انگلیسی به دانشجویان را برای تسهیل دسترسی مستقیم آنان به منابع پژوهشی دست اول، از امتیازات این دانشگاه بر شمرد و آثار چاپ شده اساتید و پژوهشگران این دانشگاه را نشانه ای از موفقیت این سیاست دانست.

وی با اشاره به وجود مشکل افراطی گری و در راس آنها داعش در منطقه بر تکلیف سنگین مراکز علمی در راستای مبارزه عملی با این جریانها تاکید کرد.

در این دیدار میهمانان هندی نیز به طرح سوالاتی درباره این دانشگاه و وضعیت آموزش دینی در کشور پرداختند.

عمده ترین سوالات دانشجویان هندی درباره امکان تحصیل ایشان در این دانشگاه بود که دکتر انصاری پور شرایط مربوط به آن را برای ایشان تشریح کرد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha