جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  ملک دار

حوزه/ مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره هنرآسمانی از حضور فعال این دبیرخانه در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی عبادات در این ماه که همه ما باید سعی در استفاده از این فرصت طلایی را داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به این که ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن  است و باید سمت و سوی فعالیت ها قرآنی باشد، دبیرخانه دائمی جشنواره هنرآسمانی برای اولین بار در نمایشگاه قرآن تهران شرکت می کند و دارای غرفه در کنار سایر نهادهای حوزوی خواهد بود.

 وی افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره هنرآسمانی چندین برنامه را برای بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درنظر دارد  کتابت یک جزء از قرآن کریم توسط طلاب و روحانیون هنرمند به صورت زنده در نمایشگاه، از جمله این فعالیت هاست که امید می رود زمینه ای برای کتابت کل قرآن باشد.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره هنرآسمانی ادامه داد: از آن جایی که مفاهیم قرآنی کامل ترین و فطری ترین مفاهیم را داراست، برای انتقال این مفاهیم به مخاطب، می توان از اجرای نگارگری و تصویرسازی مفاهیم قرآنی بهره برد.

 وی اضافه کرد: به عنوان نمونه می شود آیات مربوط به ولایت را در قالب تصویر و نقاشی پیاده کرد و ذهن مخاطب را با آن آشنا کرد و این فعالیت دومین برنامه دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی در نمایشگاه قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار سومین برنامه این دبیرخانه را آموزش مفاهیم قرآنی به نونهالان توسط روحانیون دانست و گفت: ارائه مفاهیم قرآنی در قالب داستان، نقاشی و مسابقات فرهنگی می تواند برای خردسالان جذابیت خاص خودش را داشته باشد.

 وی خاطرنشان کرد: از دیگربرنامه های دبیرخانه دائمی جشنواره هنرآسمانی، برگزاری مسابقه پیامکی به شکل سوال و جواب همراه با اهدای جوایز می باشد و ارائه آثار مکتوب و فیلم های تولیدی و تابلوهای هنری حوزویان در نمایشگاه از دیگر فعالیت هایی است که امید است مورد استفاده و بهره برداری بازدیدکنندگان قرار گیرد.

 بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار "به سوی فهم قرآن" از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیرماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار مي شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha