سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نمایشگاه قرآن

حوزه/ سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با نمایش آثار نفیس و معرفی خدمات کم‌نظیر خود در حوزه علوم قرآنی، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران شرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در این نمایشگاه، منتخبی از کتاب‌ها و جزوات خطی و چاپ سنگی ارزشمند این سازمان با موضوعات قرآنی همچون جزوات قرآنی شریف با ‌دست‌خط منسوب به ائمه اطهار(ع) که در گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی و موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود، در قالب بیش از 30 ماکت قرآنی یا به‌صورت "فاکسی‌میله" در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

کارگاه کاغذسازی دستی و مرمت به شکل سنتی نیز با همکاری اداره حفاظت و مرمت آثار فرهنگی معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی، با هدف آشنایی بازدیدکنندگان با این هنر و تخصص منحصربه‌فرد، در این نمایشگاه بین‌المللی برپا شد.

همچنین کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث و کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی به عنوان دو کتابخانه غنی از منابع مطالعاتی به پژوهشگران، طلاب، دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان علوم و معارف دینی و قرآنی حاضر در این نمایشگاه معرفی شد.

 برپایه این گزارش،  علاقه‌مندان می‌توانند از نفایس و خدمات بی‌بدیل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی که یکی از مراکز فعال فرهنگی وابسته به بارگاه امام هشتم(ع) محسوب می‌شود، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران دیدن کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha