پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

حوزه/ تا سال گذشته پوشش مانتو داشتم، اما زمانی که در بخش حجاب و عفاف نمایشگاه، چادری برای خودم خریدم، حس خوبی نسبت به آن پیدا کردم ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بخش حجاب و عفاف از بخش های جانبی نمایشگاه قرآن، مورد مراجعه بسیاری از مردم قرار گرفته به نحوی که شلوغی آن قابل توجه است.

خانم مهری عظیمی یکی از افرادی که به این بخش مراجعه کرده، به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: تا سال گذشته پوشش مانتو داشتم و البته با چادر بیگانه نبودم و به آن علاقه داشتم، اما پوشش غالبی که از آن استفاده می کردم، مانتو بود، اما سال گذشته و زمانی که در بخش حجاب و عفاف نمایشگاه، چادری برای خودم خریدم، حس خوبی نسبت به آن چادر پیدا کردم، چرا که آن را از نمایشگاه قرآن کریم تهیه کرده بودم.

انتخاب چادر به جای مانتو

وی افزود: بعد از خرید آن چادر در نمایشگاه قرآن، علاقه ام به استفاده از آن بسیار زیاد شد، به نحوی که بعد از مدتی فهمیدم، پوشش غالبی که از آن در بیرون از منزل و محل کار استفاده می کنم، از مانتویی به چادری بودن تغییر پیدا کرده و تقریبا از سال گذشته تا کنون، همواره چادر استفاده می کنم.

این بازدید کننده نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با بیان این که حس با حجابی در سایه قرآن کریم، بسیار لذت بخش و نشاط آور است، گفت: خوشبختانه می توان پوشش های برتر اسلامی را در بخش حجاب و عفاف نمایشگاه جستجو کرد.

خانم عظیمی افزود امسال هم به این بخش آمدم تا چادرهایی را برای مصرف یک سال آینده خود، تهیه کنم و امیدواریم این حس خوب با حجابی در درون همه زنان پدیدار شود.بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

تنوع مدل ها و قیمت ارزان

خانم مهرانگیز رضایی نیز که به همراه همسر خود برای خرید چادر به بخش حجاب و عفاف و بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مراجعه کرده بود، گفت: برای چندمین بار است که به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می آیم، اما برای بار اول است که در بخش حجاب و عفاف حضور پیدا می کنم و به نظرم بخش جالب و قابل توجهی است.

وی ادامه داد: به نظرم انواع پوشش های اسلامی و مدل های مختلف چادر در این بخش عرضه شده و از طرف دیگر رنگ و بوی نمایشگاه قرآن در این جا وجود دارد، مضاف بر این که امتیازات دیگری از جمله ارزان بودن قیمت ها و از طرفی تنوع مدل ها در این جا وجود دارد؛ قطعا برپایی این گونه نمایشگاه ها، در ترویج حجاب و عفاف نقش خواهد داشت.

فرصت استفاده از فضای نمایشگاه

امیرمحسن کبریایی، مسئول غرفه اتحادیه پوشاک تهران نیز در خصوص علت حضور و فعالیت این اتحادیه در نمایشگاه قرآن، اظهار داشت: ما متولی امر پوشاک هستیم و از این رو هر جایی که بحث پوشاک باشد، ما به عنوان ناظر و مشاور در آن جا حضور داریم.

وی با بیان این که 70 غرفه ارائه کننده چادر مشکی، چادر نماز، مقنعه و روسری، سجاده نماز و همین طور ساق دست و جوراب در بخش حجاب و عفاف بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، حضور دارند، گفت: قیمت اجناس عرضه شده در نمایشگاه قرآن، بسیار ارزانتر از قیمت های بیرون نمایشگاه است و حداقل تخفیف در نظر گرفته شده برای اجناس 25 درصد است.

مسئول غرفه اتحادیه پوشاک تهران استقبال مردم از بخش حجاب و عفاف نمایشگاه قرآن را خوب ارزیابی می کند و می گوید: وقتی غرفه های متعدد عرضه چادر، روسری و ... در کنار هم باشند، قطعا رقابت بین فروشندگان و تولیدکنندگان ایجاد شده و در نتیجه اجناس با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر به مشتریان عرضه می شود.

ساعت بازدید افزایش یابدبخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن

خانم ندا نوری، مسئول غرفه ایران حجاب نیز گفت: برای اولین سال است که در نمایشگاه قرآن کریم محصولات خود را عرضه می کنیم.

وی با بیان این که بیشتر مشتریان ما خانم های چادری هستند و البته کما بیش هم خانم های مانتویی اقدام به خریدن چادر می کنند، اظهار کرد: اقبال مردم به بخش حجاب و عفاف نمایشگاه قرآن خوب است و به نظر بنده اگر ساعت نمایشگاه کمی بیشتر از 12 شب باشد، بهتر است، چرا که مردم تا افطار خود را در منازل میل کرده و برای آمدن به نمایشگاه آماده شوند، ساعت 9 و نیم شب شده و شاید بعد از یک ساعت به نمایشگاه برسند.

یک انتقاد

هادی روغنی مسئول غرفه صدف نیز با بیان این که برای 8 سال متوالی است که محصولات خود را در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه می کنیم، گفت: بیشترین مشتریان ما خانم های چادری هستند، اما متأسفانه امسال به نسبت سال های قبل، شاهد کاهش حضور مردم در بخش حجاب و عفاف هستیم و البته علت آن نیز این است که امسال به جای طراحان تخصصی چادر و پوشاک اسلامی، فروشنده ها و پارچه فروش های چادر را نیز به بخش حجاب و عفاف اضافه کردند و همین امر موجب کاهش مراجعه مردم به غرفه های تخصصی تولید پوشاک اسلامی شده است.

وی افزود: ما هر ساله با حضور در نمایشگاه قرآن کریم، اجناس و تولیدات خود را به مناسبت ماه مبارک رمضان، با 25 درصد تخفیف ارائه می دهیم.

تخفیف ویژه به مشتریان

خانم فرشته قراگوزلو، مسئول غرفه نساء نیز گفت: کار ما تولید تخصصی پوشاک و البسه مربوط به حجاب بانوان است، اما متأُسفانه امسال به دلیل وجود فراوان غرفه های فروشنده و بازاری در نمایشگاه، شاهد کاهش مراجعه مردم هستیم.

وی با بیان این که اجناس ارائه شده در غرفه خود را با 25 تا 40 درصد تخفیف ارائه می دهیم، خاطرنشان کرد: امسال بخش حجاب و عفاف را به دو قسمت تقسیم کرده اند و این باعث سر درگمی مردم برای بازدید از همه غرفه های بخش شده است؛ مضاف بر این که ساعت 23:30 برای اتمام کار نمایشگاه با توجه به فاصله کمتر از 3 ساعت تا اذان مغرب، مناسب نیست و امیدواریم برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

خانم زهرا سرافراز، مدیر غرفه حجاب گستر هم گفت: امسال به دلیل اعمال سیاست های مادی و سودآور از سوی مسئولان بخش حجاب و عفاف، شاهد کاهش حضور مردم در غرفه های تخصصی پوشاک اسلامی هستیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدمهدی کرباسچی IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    سلام علیکم جای بسی تاسف است که حوزه علمیه به این حجابی که در این گونه اماکن و خبر ها دیده می شود راضی شده است! این حجاب در این خبر با عکسهایی که گذاشته شده و مرسوم این اماکن هم هست، عین بد حجابی است! ولی از بس بی حجابی فراگیر شده که این حجاب مایه دلخوشی شما شده که تبلیغش هم می کنید! بعد از حدود 40 سال از انقلاب، به حداقل حجاب باید قناعت کنید؟! خانه از پای بست ویران است! دکتر محمد مهدی کرباسچی عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران