پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حله،بزرگداشت شیخ حسین حلی

حوزه/ در حاشیه نهمین جشنواره فرهنگی ویژه ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام نشست بزرگداشت سیره حضرت آیت الله شیخ حسین حلی در شهر حله عراق برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، همزمان با شب سیزدهم ماه رمضان 1437 قمری، نشست بزرگداشت سیره آیت الله شیخ حسین حلی در شهر حله عراق برگزار شد. این نشست در حاشیه نهمین جشنواره فرهنگی ویژه ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد که قرار است در روزهای 14 تا 16 ماه رمضان برگزار شود.

اما نشست بزرگداشت آیت الله شیخ حسین حلی با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد و پس از آن محمد حسین عبود عضو شورای عالی برگزار کننده این جشنواره گفت: مایه فخر و مباهات است که امسال نیز در حله، شهر امام حسن(ع)، شاهد برگزاری جشنواره ویژه میلاد این امام بزرگوار و فرزند رسول خدا(ص) هستیم که با این شعار برگزار می شود: «حکمت امام حسن، نوری است که راه کربلا را روشن کرد» و این از قدیم آروزی ما بود که این روز به عنوان عید و جشن مؤمنان این شهر باشد.

وی افزود: همچنین افتخار می کنیم که هر سال در حاشیه این جشنواره مراسم بزرگداشت یکی از شخصیت های حوزوی شهر حله نیز برگزار می شد و در این زمینه خداوند به ما توفیق داد که در این شب مبارک از شخصیتی همچون علامه محقق آیت الله شیخ حسین بن علی الحلی یاد کنیم که جایگاه بزرگی در مسیر حوزه علمیه نجف اشرف دارد.

وی افزود: لازم به ذکر است که شیخ حلی کسی است که حضرت آیت الله سیستانی از ایشان اجازه اجتهاد دارد و ما امیدواریم در این محافل بخشی از دین خود به علم  علمای حله را ادا کرده باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha