شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید جعفر رضایی، امام جمعه رامسر

حوزه/امام جمعه رامسر به تهدیدات فرهنگی دشمنان اشاره کرد و با بیان این که امروز فرهنگ دینی ما در مواجهه با هجمه های گسترده قرار دارد، گفت: روز به روز فرهنگ و هویت ما در اثر انفجار اطلاعات و ابزار های ارتباطی آسیب پذیر تر می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جعفر رضایی، امام جمعه رامسر امروز در همایش طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی مساجد و امامزادگان این شهرستان با اشاره به توطئه فرهنگی دشمنان علیه مبانی دینی و فرهنگی جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب از سال ها پیش جنگ نرم را مطرح کردند اما متولیان فرهنگی هنوز باور ندارند که در جنگ به سر می بریم.

وی به تهدیدات فرهنگی دشمنان اشاره کرد و با بیان این که امروز فرهنگ دینی ما در مواجهه با هجمه های گسترده قرار دارد، گفت: روز به روز فرهنگ و هویت ما در اثر انفجار اطلاعات و ابزار های ارتباطی آسیب پذیر تر می شود.

امام جمعه رامسر با بیان این که نسل جوان امروز جامعه بریده از فرهنگ اصیل اسلامی، مساجد و ارزش های انقلاب نیستند، خاطرنشان کرد: مبانی دینی و ارزش های اسلامی باید به شیوه ای اثربخش در میان این نسل ترویج شود تا اثرگذار شود.

وی با اشاره به این که دشمن تلاش دارد با پیشرفت علم و تکنولوژی ایمان و عقاید مردم را سست کند، تصریح کرد: باید مراقب هجمه های فرهنگی دشمن باشیم و در برابر این هجمه ها منفعلانه عمل نکنیم.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر این‌که در زمینه فرهنگی هیچ‌گاه وضعیت موجود وضعیت مطلوب نیست، گفت: باید افق های بهتر ترسیم کرد و با برنامه ریزی و آنالیز درست و همچنین تبیین استراتژی کار فرهنگی را مدیریت کرد.

امام جمعه رامسر با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کردند نفوذ فرهنگی بسیار مهم تر از نفوذ اقتصادی و سیاسی است، خاطرنشان کرد: دشمن با نفوذ فرهنگی پایه و ریشه های مبانی دینی و انقلابی ما را متزلزل و سست می کند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که متأسفانه برخی از برنامه های فرهنگی ما که در کشور اجرا می شود دچار ضعف های عمیقی است که باید اصلاح شود، تصریح کرد: برنامه فرهنگی کشور باید با مبانی اسلام و انقلاب مطابقت داشته باشد و نباید شاهد برنامه هایی غیر از این باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یک رسالت بزرگ الهی بر دوش فعالان دینی و فرهنگی جامعه است، افزود: هر کس می‌تواند پرچمدار این نهضت همگانی باشد باید با بینش، بصیرت و برنامه ریزی برای توسعه ارزش های دینی اقدام کند.

وی رسالت مسئولان در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی را بسیار مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: مدیران فرهنگی باید در کنار مردم به رسالت خود عمل کنند تا شاهد گسترش روز افزون فرهنگ دینی در جامعه باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامسر نیز در این همایش ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای خودسازی و جذب جوانان در مساجد و محافل قرآنی دانست و گفت: هیأت امنای مساجد در کنار روحانیان نقش سازنده و به سزایی در تشویق و ترغیب نوجوانان به حضور پررنگ در مساجد دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha