شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نظری منفرد

حوزه/ امروز دشمنان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) از تیر و توپ و تانک این مکتب هراسی ندارند، بلکه به سبب منطق و حجت متقن و دلیل روشنی که ارائه می دهد هراس دارند و هیچ گاه نمی توانند حجتی را در مقابل آن اقامه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد، در جمع روزه داران ماه مبارک رمضان که در بیت آیت  الله العظمی بروجردی برگزارشد با اشاره به فضایل حضرت علی علیه السلام خاطر نشان ساخت: در روز های اول بعد از وفات رسول خدا (ص) هجمه های زیاد به اهل بیت علیهم السلام وارد شد و همچنین در این راستا حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، فداکاری های زیادی را در جهت ولایت و حضرت علی علیه السلام متحمل شدند.

استاد حوزه ابراز داشت: دلیل این که حضرت محبوب دل هاست چون از تمامی وجود خود برای مردم و اعتلای دین گذشتند و همواره ایشان مصداق اتم گذشت می باشند.

وی در ادامه افزود: با توجه به روایات متعدد که در منابع اسلامی وارد شده آیه «اِنّما وَلیّکم الله و رسوله والّذین آمنوا الّذین یقیمون الصّلوة و یؤتون الزّکاة و هم راکعون» مصداق این سخن حضرت علی علیه السلام می باشد و باید به این نکته توجه داشت که اساسا انسان به هر کمال و ارزشی می رسد به سبب عبودیت است، لذا در مقام عبودیت حضرت انسانی بود  که عبودیت را عینت بخشید و ما افتخار می کنیم که پیرو این چنین شخصیتی هستیم.

استاد حوزه با اشاره به دشمنی هاتی که در طول تاریخ بر حضرت وارد ساختند ابراز داشت: دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام)در طول تاریخ اجازه بیان فضایل به حضرت‌علی(ع) را ندادند و چه بسا دوستان از نظر ترس و دشمنان از بعد کینه این امر را انجام دادند.

وی در ادامه افزود: تلاش های زیادی برای خاموش کرده نور حق در طول تاریخ صورت گرفت است؛ اما  امروز به سبب وجود انقلاب اسلامی میدان های زیادی در جهت تبلیغ دین مبین اسلام ایجاد شده که مردم باید از فرصت ها استفاده نموده و فرزندان خود را ولایت مدار تربیت کنند و در جهت آموزش عقاید اهتمام داشته باشند؛ چرا که در این صورت مشکلی پیش روی فرزندان خود نخواهند دید. 

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد،  اظهار داشت:امروز دشمنان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) از تیر و توپ و تانک این مکتب هراسی ندارند، بلکه به سبب منطق و حجتی متقن و دلیلی روشن که ارائه می دهد هراس دارند و هیچ گاه نمی توانند حجتی را در مقابل آن اقامه کنند، لذا به همین جهت مانع وجود کتاب های شیعی در کشوره ها و مراکز علمی خود می شوند، چرا که اگر انسان واقعا اهل منطق باشد حق را خواهد یافت و آن چیزی است که دشمنان را به وحشت انداخته است.

وی  ابراز داشت: وهابیت در عصر حاضر سرمایه گذاری زیادی در زمینه انحراف دین انجام می دهد، لذا وظیفه ما نسبت به دین ایجاب می کند نسبت به تاریخ اسلام بی تفاوت نباشیم و حقایق را درک کنیم و به جوامع اسلامی حقایق ناب دین مبین اسلام را القاء کنیم و در این صورت است که می توان نقشه های دشمنان اسلام را خنثی ساخت.

استاد حوزه به حدیث ثقلین که متواتر از رسول خدا (ص) رسیده، اشاره و ابراز داشت:  ما این سوال را از وهابیت داریم که شما چقدر از عترت پیامبر(ص) تبعیت کرده اید، مگر این سنت متواتر رسول خدا نیست، اما باید دانست که این سوال برای آنها جواب ندارد و وقتی انسانی که منطق ندارد دست به جنایت و ظلم می زند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha