سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه / عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: نتیجه راهپیمایی روز قدس این است که هنوز نامی از فلسطین وجود دارد، در غیر این صورت نام فلسطین، لبنان و سوریه امروز در کار نبود و سایه شوم اسرائیل بر این کشورها انداخته می شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران و زائران کریمه اهل بیت(س) با اشاره به آیه 62 سوره مبارکه نور گفت: این آیه مزمت تخلف از رهبری و پیامبر است؛ این افراد که بدون اجازه پیامبر جبهه جنگ و صحنه های حساس را ترک می کردند، منافق نبودند؛ از مسلمانان بودند، ولی کارشان اشتباه و مزمت شده است.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به جنگ تبوک که در مرز روم و در 700 کیلومتری مدینه قرار داشت، گفت: وقتی پیامبر(ص) و سپاه اسلام به منطقه تبوک رسیدند، دشمن از آمادگی سپاه ایران هراسناک شده و به جنگ نیامد؛ مسلمانان دراین حرکت بزرگ بسیار به زحمت افتادند و حتی برخی در مسیر شهید شدند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که انقلابی بودن و ایستادگی در برابر دشمنان نیازمند تحمل مشکلات این عرصه است، اظهار داشت: انقلابی بودن و در برابر دشمن ایستادن هزینه دارد؛ خداوند می فرماید اگر در این راه اگر تشنگی، گرسنگی کشیدید، قدمی برداشتید که دشمن ناراحت شود، لطمه ای می بینید و...، پاداش آن نزد خداست.
وی راهپیمایی روز قدس را از جمله قدم ها در مسیر الهی عنوان کرد و گفت: این راهپیمایی موجب ناراحتی دشمن می شود، چراکه اسرائیل در آستانه این روز همواره به حال آماده باش در آمده و محدودیت های زیادی را در سرزمین های اشغالی ایجاد می کند.
این سخنران خاطرنشان کرد: نتیجه راهپیمایی روز قدس این است که هنوز نامی از فلسطین وجود دارد، در غیر این صورت نام فلسطین، لبنان و سوریه امروز در کار نبود و سایه شوم اسرائیل بر این کشورها انداخته می شد.
وی مسئله فلسطین را مسئله اسلام و جامعه الهی عنوان کرد و گفت: روز قدس و حمایت از فلسطین، برخورد عدالت با ظلم و تقابل حق با باطل است. فردا اگر راهپیمایی کم رنگ باشد، موجب شادی دشمن می شود.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به شعار «نه غزه، نه لبنان ...» در فتنه 88 گفت: همان روزی که عده این شعار نه غزه و نه لبنان دادند، موجب شد دشمن بسیار خوشحال شوند. ما باید بدانیم که مرزهای جغرافیایی برای امور دنیایی است، نه برای امور دینی.
* عده ای می خواهند روحیه انقلابی را از مردم بگیرند
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه عده ای تلاش دارند روحیه انقلابی را از مردم بگیرند، تصریح کرد: امروز دنیا در برابر ظلم بلند شده است که این ها از پی آمد های انتشار انقلاب به جهان است.
وی در ادامه با اشاره به آیه 172 سوره مبارکه آل عمران، گفت: این آیه درباره جنگ احد و شکست مسلمانان است. زمانی که مسلمانان از مشرکان شکست خوردند و70 جنازه از مسلمانان بر روی زمین بود و دیگران نیز به شدت زخمی شده بودند؛ پیامبر نسبت به حمله مجدد مشرکان آگاه شدند، در این شرایط همه را بسیج کردند و به سمت مقر مشرکان رفتند و اردو زدند، همین موجب شد مشرکان هراسان شده و جنگ را ترک کنند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: این اقدام انقلابی پیامبر موجب حفظ اسلام شد. قرآن در این آیه بیان می دارد که این ها که به ندای پیامبر لبیک گفتند، دارای اجر عظیم هستند.
وی با بیان این که پیش از حرکت سپاه اسلام، برخی بودند که مسلمانان را از قدرت مشرکان می ترساندند ولی خداوند به این ها ایمان داد و با پیامبر همراه شدند، تصریح کرد: امروزه نیز برخی به دنبال ایجاد هراس هستند، که ما کجا و ایستادن در برابر امریکا کجا، حال که با گذشت 37 سال هنوز انقلاب پا برجاست ولی کشورهایی که با امریکا همراه شدند، مانند افغانستان، امروز درچه وضعیتی هستند؟ بنای امریکا مخالفت با اصل اسلام است.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: زمانی که امام خمینی(ره) انقلاب خود را آغاز کرد، عده ای گفتند که مگر می شود حکومت شاهنشاهی را سرنگون کرد، ولی امام شجاعانه و با ایمان کامل جمهوری اسلامی را در ایران تشکیل دادند.
وی در ادامه با اشاره به خطبه 34 نهج البلاغه گفت: حضرت علی علیه السلام در این سخن چهار ویژگی والی و رهبر جامعه را بیان می کند. ایشان بیان می دارد که وظیفه من این است که خیرخواه شما باشم، بیت المال را درست تقسیم کنم که فقیری در جامعه نباشد، به شما آموزش دهم تا در جهالت گرفتار نشوید و اشتباهات شما را بگویم و شما را تأدیب کنم.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: امام علی علیه السلام در ادامه بیان می دارد که وظیفه شما در برابر من این است که به بیعت خود عمل کنید، خیر خواه باشید، وقتی شما را می خوانم جواب دهید و وقتی شما را امر می کنم، اطاعت کنید.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha