سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بازدید حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی از دارالقرآن علامه طباطبایی

حوزه/ نماینده آیت الله العظمی سیستانی با حضور در ضیافت افطار دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در جریان فعالیت های این مرکز قرآنی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی از مراجع عظام تقلید به همراه حجج اسلام والمسلمین سید مجتبی فقیه ایمانی، سید علی موسوی اردبیلی و سید علی خمینی در ضیافت افطار دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) حضور یافت.

همچنین در این ضیافت که حجت الاسلام والمسلمین فیاض فرزند آیت الله العظمی فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف و دیگر علما  حضور داشتند، در ابتدا گزارشی از فعالیت های دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) ارائه شد و سپس نوجوان حافظ قرآن محمدعلی اسلامی به اجرای برنامه حفظ قرآن پرداخت که با عنایت به ویژگی های منحصر به فرد وی از جهت حفظ شماره آیات، صفحات، جایگاه کلمات و بازخوانی آیات از ابتدا به انتها و بالعکس مورد توجه قرار گرفت.

*فعالیت های تفسیری در حوزه نیازمند حمایت است

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در این ضیافت، با ابراز قدردانی از توجه به امر تفسیر در حوزه های علمیه، گفت: متاسفانه قرآن و نهج البلاغه در حوزه کمی مورد بی توجهی قرار گرفته بودند، اما امروز فعالیت های خوبی در زمینه تفسیر شکل گرفته است که نیازمند حمایت و تشویق می باشد.

وی از توجه دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) به بحث تفسیر قرآن قدردانی کرد و گفت: از برکات انفاس مرحوم علامه طباطبایی(ره) است که این فعالیت های موثر قرآنی در این دارالقرآن شکل گرفته است.

نماینده  حضرت آیت الله سیستانی همچنین بر لزوم تداوم توجه به علوم قرآنی تاکید کرد و گفت: توجه به تفسیر قرآن بسیار مهم است و در صورت تداوم فعالیت های قرآنی، شاهد تاثیر و برکات فراوانی خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی یادگار امام راحل(ره) نیز در سخنان کوتاهی، حفظ بیوت بزرگان دین را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: برگزاری درس تفسیر در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) اقدام مفید و موثری در راستای توجه به این امر است.

همچنین مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: این دارالقرآن اهتمام خاصی به گسترش امر تفسیر قرآن در سطح حوزه های علمیه دارد.  

وی افزود: دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با همکاری مجمع عالی تفسیر قرآن و دیگر نهادهای حوزوی در راستای گسترش امر تفسیر در حوزه فعالیت می کند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: امروز بیش از 450 درس تفسیر در سطح حوزه علمیه قم برقرار است و در ایام ماه مبارک رمضان امسال نیز به همت سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری مجمع عالی تفسیر قرآن و دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) بیش از 60 نفر از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم به استان های کشور اعزام شده اند و برنامه های تفسیری پررونقی را در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ داشته اند.

نجفی قدسی در پایان خاطرنشان کرد: ضیافت های افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در ماه مبارک رمضان با حضور مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی و نوری همدانی و علما و اعاظم حوزه برگزار شده است.

انتهای پیام/313/33   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha