جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد علی محسن زاده

حوزه/ امام جمعه وین گفت: ﺑﻪ ﺧﺎك و ﺧﻮن ﻛﺸﻴﺪن اﻧﺴﺎن ﻫﺎی بی گناه از ﻫﺮ دﻳﻦ و ﻣﺬهبی ﻛﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺣﺮام و مخاﻟﻒ ﺗﻌﺎﻟﻴﻢ دینی اﺳﺖ.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نماز جمعه اين هفته وین به امامت حجت الاسلام محمد علی محسن زاده در مرکز اسلامي امام علي عليه السلام برگزار شد.

امام و رئيس مرکز اسلامی امام علی(ع) وين، در خطبه های نماز جمعه اقدام وحشيانه اخير در عراق و افغانستان را محکوم و ضمن همدردي با بازماندگان اين حرکت غيراخلاقي اظهارداشت: ﺑﻪ ﺧﺎك و ﺧﻮن ﻛﺸﻴﺪن اﻧﺴﺎن ﻫﺎی بی گناه از ﻫﺮ دﻳﻦ و ﻣﺬهبی ﻛﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺣﺮام و مخاﻟﻒ ﺗﻌﺎﻟﻴﻢ دینی اﺳﺖ و ﻛﺸﺘﺎر ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن ﻋﻼوﻩ ﺑﺮ ارﺗﻜﺎب ﮔﻨﺎﻩ، ﻧﺸﺎن از ﻓﺮﻳﺐ ﺧﻮردن ﻣﺮﺗﻜﺒﺎن اﻳﻦ ﺟﻨﺎﻳﺖ در داﻏﺪار ﻛﺮدن خانواده ها دارد.

وی از حضور پر شور و صميمی ضيوف الرحمن در برنامه های ويژه ماه مبارک رمضان مراکز اسلامی کشور اتريش به ويژه مهمانان مرکز اسلامی وين، حجج اسلام و المسلمين راشديزدی، هراسانيان و الهی منش که در طول ماه مبارک رمضان در اين مرکز فعاليت نمودند تقدير و سپاسگزاری نمود.

رئيس مرکز اسلامی امام علی(ع) وين با اشاره به روايتی از رسول گرامی اسلام در خصوص "تقوا" یادآور شد: هر کس ملازم تقوا شد دنيا و آخرت در اختيار او خواهد بود و به بهشت نيز نائل خواهد شد و هر کس می خواهد عزيزترين مردم باشد تقوا را پيشه خود سازد. هر کس تقوا را پيشه خود سازد، خدا برايش گشايشی قرار خواهد داد و روزی او را خواهد فرستاد.

حجت الاسلام و المسلمين محسن زاده با اشاره به آيه 42 سوره توبه ادامه داد: برخی انسان ها "کاسب مدارانه" با موقعيت ها برخورد می کنند؛ در حالیکه ما می‌بينيم شخصی که تکليفش را می شناسد ديگر از آن چه که پيش می آيد وحشت نداشته و حتی کاری با آن چه که می شود ندارد. چون می داند در برابر هر پيشامد چه بايد بکند و اسير موقعيت ها نيست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha