جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست یک روزه دبیران قطب های ۵ گانه ستاد همکاریها

حوزه/ در پایان نشست یک روزه دبیران مناطق پنج گانه ستاد همکاری ها بر عمل به توصیه ها و منّویات مقام معظم رهبری در وزارت آموزش و پرورش و تربیت نسلی انقلابی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این نشست یک روزه که دبیران قطب های پنجگانه ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه حضور داشتند،بر ضرورت توجه و پیگیری منوّیات مقام معظم رهبری در وزارت آموزش و پرورش تاکید شد.

این گزارش می افزاید: در نخستین نشست دبیران مناطق پنج گانه ستاد همکاری حوزه های علمیّه و آموزش و پرورش در سال 1395 که در محل دبیرخانه ستادواقع در شهر مقدس قم برگزار شد، تبیین روند شکل گیری و تصویب برنامه های دبیرخانه، بررسی و نهایی سازی فرم تدوین برنامه های استانی به عنوان مهم ترین برنامه های این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی رضا رحیمی، معاون پژوهشی و برنامه ریزی ستاد همکاریها دراین نشست علاوه برارائه گزارش فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی ستاد بر لزوم توجه به موازی کاری ها تاکید کرد.

در ادامه محمد نظری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس ضمن تاکید بر برپایی چنین جلساتی خواستار هم افزایی بیشتر دبیران مناطق 5 گانه  با دبیرخانه  ستاد شد.

وی افزود: ستاد همکاریها در استان فارس به عنوان یک باور و به صورت کاملا جدّی مورد توجه سازمان های مربوطه قرار گرفته است.

دبیرکمیته منطقه 3 ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: ستاد همکاریها در استان فارس به عنوان یک سازمان مجزا دارای ساختاری اداری منظم و اتوماسیون اداری همانند سایر ادارات حوزه معاونت پرورشی اداره کل استان می باشد.

سپس محمدجواد احمدی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در سخنانی اظهارداشت: بحث ستاد همکاریها جانمایه روح فرهنگی است که در انقلاب وجود داشته و از با ارزش ترین ارزشهای انقلاب اسلامی است همانطور که مدعی آن هستیم.

وی گفت: همانطور که از نام این ستاد بر می آید، ستاد همکاریها یعنی ستادی که در آن همکاری دوطرفه می باشد و این بر همگان مبرهن است که یک دست صدا ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: ستاد همکاریها در واقع همکاری دو نهاد مقدس و اثرگذار حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را یدک می کشد که اگر این همکاری و هماهنگی وجود نداشته باشد یا کم شده باشد باید نسبت به معنا و مفهوم این کلمه تجدید نظر شود.

در ادامه طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی در سخنانی اظهارداشت: بحمدلله به برکت تاسیس این ستاد و توسعه فعالیت های آن امروز شاهد همکاری و مشارکت های عمومی میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سطح خرد و کلان هستیم و امید است این همکاری روز به روز در همه ابعاد توسعه بیشتری یابد.

وی افزود: زمانی در استان آذربایجان در هر محفل و مکانی انتقاد از عدم همکاری آموزش و پرورش با مراکز دینی به ویژه حوزه های علمیه مطرح بود، اما امروز با تدبیر و درایت مدیران عالی وزارت خانه بهترین تعامل حوزه های علمیه استان با ستاد همکاریها دارند.

سپس ناصر حمزه ای معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم در سخنانی ضمن تاکید بر برپایی چنین جلساتی، توسعه، ارتقا و کیفیت بخشی فعالیت ها را مرهون برپایی همین جلسات عنوان کرد.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم همکاری صورت بگیرد ناگزیر هستیم گفتمانی میان دبیران مناطق برگزار شود و ماحصل آن میان سایر استان ها و شهرها تعمیق گردد.

در پایان این نشست یک روزه دبیران مناطق 5 گانه در خصوص موضوعات دستور جلسه مطالبی را ارائه کردند.

انتهای پیام  313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha