جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/عضو هیئت جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت قبرستان بقیع گفت: قبرستان بقیع محل حضور و توجه پیامبر و اهل بیت(علیهم السلام)‌ بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با اشاره به هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به دست وهابیون، اظهارداشت: تمام مورخان در کتاب‌های خود بیان کردند که قبرستان بقیع حرم و گنبد داشته و ضریح هشت گوش زیبایی بر روی قبور ائمه(علیهم السلام) قرار داشته است که این حرم و بسیاری از آثار اسلامی، توسط وهابیون تخریب شد و از بین رفته است.

وی ادامه داد: گروه‌های تکفیری مانند داعش و النصره و تفکر تکفیری ، کشتار و قتل و عام زایده تفکر وهابیت است. در سیره اهل بیت(علیهم السلام) هیچگاه چنین تفکرات و برخوردی حتی با بدخواهان وجود نداشته است.

عضو هیئت جامعه المصطفی  با اشاره به اینکه قبرستان بقیع محل حضور و توجه پیامبر و اهل بیت(علیهم السلام)‌ بوده، بیان داشت: پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمودند صدها نفر از این قبرستان به بهشت می‌روند و مقام شفاعت دارند. این مکان بسیار مورد توجه معصومین(علیهم السلام) بوده و روایت‌های مختلفی از حضور و توجه این حضرات در خصوص بقیع بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه سخنان خود به تشریح آثار دنیوی و اخروی زیارت قبور پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار(علیهم السلام) پرداخت.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha