پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قبرستان باب الرحمه در فلسطین اشغالی

حوزه/ کمیته محافظت از قبرستان‌های اسلامی گفته که صهیونیست‌ها روز سه شنبه، با یورش به قبرستان باب الرحمه قبرهای فلسطینیان را تخریب کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به گفته کمیته محافظت از قبرستان‌های اسلامی در بیت‌المقدس، کارمندان موسسه طبیعت و پارک‌های رژیم صهیونیستی روز سه شنبه قبرهای فلسطینیان را در قبرستان باب الرحمه در شرق بیت المقدس اشغالی تخریب کردند.

حمزه حجازی یکی از اعضای کمیته محافظت از قبرستان‌های اسلامی گفت که کارمندان طبیعت و پارک‌ها، با همراهی و تحت حفاظت نظامیان اسرائیلی به قبرستان باب الرحمه واقع در کنار دیوار شرقی مجتمع مسجد الاقصی یورش برده و اقدام به تخریب گورهای متعلق به 4 خانواده فلسطینی دبی و الرضیم کردند.

در پی این واقعه وزارت اوقاف اسلامی فلسطین تخریب گورهای اسلامی را محکوم کرده و به محافظت از این مکان‌ها تاکید کرد.

طبق گزارش‌ها در گذشته نیز مسئولان طبیعت و پارک‌های رژیم صهیونیستی بخش‌هایی از زمین‌های گورستان  اسلامی را مصادره کرده و از حفر کردن قبر برای دفن شهروندان فلسطینی در نواحی مصادره شده ممانعت به عمل آوردند.

به گفته فعالان مدنی و حقوقی، توجه مسئولین طبیعت رژیم صهیونیستی به قبرستان فلسطینیان در راستای هدف بزرگتر آنان در تبدیل کردن نواحی اطراف شهر بیت المقدس به پارک توریستی است.

گفته می‌شود که قبرستان باب الرحمه، یک گورستان تاریخی اسلامی است که بیش از 1 هزار و 400 سال قدمت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha