جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی - آیت الله حسینی بوشهری- مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ آیین تودیع و معارفه مدیران حوزه، رویدادی بود که اهل نظر به بهانه آن، بازنگاهی به خدمات ادوار پیشین و برنامه های روشن پسین نمایند.

تکنگاهی به گزارههای فرهنگی و علمی حوزه و نیز مؤلفههای موجود در جغرافیای پر گستره مدیریت آن، اشعار به این نکته خواهد داشت که تدبیر امور در این جایگاه، شاخصهایی همچون اشراف به داشتههای کهن دانشی و ریشههای عریق دینی و تاریخی را به عنوان پیشنیاز توفیق و تعالی، طلب میکند.

تنوع انظار عالمانه بزرگان که با طعم دلسوزی نسبت به گذشته و آینده حوزه، برای امروز بیان میشود، توقع صدها مرکز و مؤسسه علمی که به حق انتظار حمایت و پشتیبانی جهت پویش و پایش دارند، بایستههای تحول که در میانه راه است و حرکت سریعتر را میطلبد، ایجاد میقات مدیریتی بین نیازهای امروز و اقتضائات میراث سلف صالح و در یک کلام، تدبیر این گفتهها و نگفتهها با سازوکارهای محدود و محدِّدهای موجود، هنری است که مدیران موفق حوزه که واجد آن هستند، میتوانند با آن، گام و گاهی، کشتی مطالبات حوزه را به ساحل توفیقات نزدیک سازند.

آیین تودیع و معارفه مدیران حوزه، رویدادی بود که اهل نظر به بهانه آن، بازنگاهی به خدمات ادوار پیشین و برنامههای روشن پسین نمایند.

باید ضمن تکریم از زندهیادانی همچون آیةاللهالعظمی فاضل لنکرانی، حضرات آیات طاهر شمس و قاضی و نیز اعلامی چون آیةاللهالعظمی مکارم شیرازی و نیز حضرات آیات محقق داماد، مؤمن، استادی و مقتدایی که فصول فاخری را در تاریخ سیاستگذاری و مدیریت حوزه رقم زدند تا ما شاهد داشتههای افتخارآمیز امروز باشیم، تکریم نمود و ضمناً اذعان داشت که کارهای انجامگرفته در ادوار گذشته حسب اقتضائات، مجموعهای پرافتخار را نشان میدهد که حوزه امروز با همه توفیقات و توانمندیها، برآمده از این مساعی ارجمند است.

اینک نیز که جهت تکریم از تلاشهای گذشته و معرفی مدیر جدید، آیینی با حضور اعلام، برگزار گردید، باید به 14 سال مدیریت عالمانه و متین آیةالله حسینی بوشهری، با احترام و تقدیر نگریست و به مدیریت دانشبنیان و خلاق آیةالله اعرافی که صبغه و سابقه آن در مسئولیتهای گذشته هویداست، نگاه روشن داشت.

خدمات پر ارز همه فصول مدیریت، بیدرنگ انسان را به تجلیل وامیدارد؛ و نظامدهی به بسیاری از مسایل خرد و کلان آموزشی و پژوهشی، تبلیغی، اخلاقی و... و تربیت دهها هزار دانشآموخته با تخصصهای متنوع برای ساحتهای گوناگون، انرژی عظیمی از سیاستگذاران، مدیران و کارگزاران اعصار مختلف حوزه به خود اختصاص داده است که باید در راستای دستورات الهی، از آن گرامیان و خدمات ارزشمندشان تشکر و تکریم کرد.

بیتردید، گستره پر وسعت آفاق چشمانداز حوزه امروز و فردا با نگاه به مأموریتهای ملی و فراملی، طرح هزاران امر شایسته و بایسته را روی میز مسئولان امروز قرار میدهد که توفیق و توان آنرا در این مدیران نواندیش میبینیم و به انتظار آن نشستهایم.

بدان امید که تحقق منویات حضرت ولیعصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع مکرم تقلید برای حوزهای در تراز مکتب اهلبیت علیهم‌السلام و عهد مهدوی علیه‌السلام را شاهد باشیم.

 حسن مولایی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha