جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 میثاق طلبگی

حوزه / آیین اختتامیه دوره میثاق طلبگی با حضور داوطلبین ورود به حوزه علمیه در مدرسه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری با حضور در جمع طلاب، دوره میثاق طلبگی را غربالگری داوطلبین در جهت ورود به حوزه علمیه دانست و عنوان داشت: دوره میثاق طلبگی این فرصت را به علاقه مندان ورود به حوزه علمیه رامی دهد که خود را از جهت اخلاقی و علمی بسنجند و با فضای طلبگی بیشتر آشنا شوند.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به برگزاری جلسات اخلاق و تشکیل حلقه های معرفت بیان داشت: مباحث مطرح شده در دوره میثاق طلبگی موجب آشنایی اجمالی داوطلبین ورود به حوزه با فضای مدارس علمیه و طلبگی خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: داوطلبین ورد به حوزه در ابتدا باید نسبت به رعایت نظم، عقائد اخلاق و احکام دین اهتمام ویژه داشته باشند، یکی از ویژگی های رشد و دستیابی به عنایات خداوند در علما و بزرگان این بود که خشیت را انتخاب کردند، داوطلبین ورود به حوزه بابد بدانند که خشیت سایه الهی را بر دل ها می افکند.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری ابراز داشت: افرادی که مسیر طلبگی را برگزیدند بدانند که طلبگی آخرت انسان ها را شکل می دهد لذا برای دستیابی به سعادت و کمال باید نسبت به احکام دین معرفت و بصیرت پیدا کرد.

وی تأکید کرد: داوطلبین ورود به حوزه پس از اینکه قدم در مسیر طلبگی و فضای حوزوی نهادند جدیت و تلاش لازم را برای تحقق اهداف و رسالت خود داشته باشند چرا که پرداختن به مسائل غیر موجب نزول بحران ها و عدم رشد و بالندگی در طلاب می شود.

این استاد اخلاق در پایان عنوان داشت: دوره میثاق طلبگی فرصتی مناسب جهت برنامه ریزی و سنجش داوطلبین ورود به حوزه های علمیه است که با مطرح ساختن مباحث طلبگی زمینه های رشد و شکوفایی بیشتر آن ها فراهم می گردد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha