پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشمند مسلمان آمریکایی: مسلمانان امانتداران خداوند هستند

حوزه/پروفسور شافر گفت: مسلمانان انگیزه‌ای بسیار قوی برای محافظت از خلقت خداوند دارند زیرا معتقدند که از طریق آیات خداوند و جهان قابل لمس است که می‌توانند وجود خدا را تجربه کرده و به شناخت درباره خداوند دست یابند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wpr.org، یک محقق دانشگاهی در شهر ویسکانسین، شهر مهم میلواکی واقع در ایالات متحده آمریکا معتقد است که می‌توان با بهره‌گیری از باورهای اسلامی به حفاظت از سیاره زمین و حفظ محیط زیست اقدام کرد.

این دانشمند مسلمان آمریکایی معتقد است که بسیاری از مسلمانان از کودکی می‌آموزند که به طبیعت به عنوان خلقت خداوند احترام گذاشته و از سیاره زمین محافظت کنند.

پروفسور جامع شافر، استادیار دانشگاه مراکت، که مدیریت برنامه اخلاق محیطی در دانشگاه را بر عهده دارد، گفته است که رویکرد ادیان و مکاتب مختلف در رابطه با مسائل زیست محیطی را مورد تحقیق و بررسی قرار داده است.

وی به کنگره آمریکای شمالی برای حفاظت از محیط زیست در مدیسون گفت: اسلام نیز مانند بسیاری از مذاهب دیگر ارتباط محکمی برای حفاظت از کره زمین دارد. مسلمانان انگیزه‌ای بسیار قوی برای محافظت از خلقت خداوند دارند زیرا آن‌ها معتقدند که از طریق آیات خداوند و دنیا به خودی خود، یعنی جهان قابل لمس است که مسلمین می‌توانند وجود خدا را درک و تجربه کرده و به شناخت درباره خداوند دست یابند. در نتیجه مسلمانان دارای انگیزه‌ای بسیار قوی هستند که سبب می‌شود نه تنها به مطالعه علوم مختلف بپردازند، بلکه از دنیا محافظت کنند که این مسئولیت آن‌ها به عنوان امانتداران خداوند است.

شافر مشغول کار روی پروژه‌ای است تا بتواند از طریق آن زیست شناسان و فعالان مذهبی را گردهم جمع کند، تا به این طریق کار تحقیقات را برای دانشمندان خصوصا در رابطه با سرزمین‌ها و گونه‌های خاصی که محققان به آن‌ها دسترسی ندارند، آسانتر سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha