جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد مرواید

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با تاکید بر این که باید قدردان برنامه های امروز در حوزه علمیه باشیم، گفت: یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی، بازگرداندن ارزش عالمان دین می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد مروارید، عصر امروز در ابتدای جلسه دفاع رساله سطح چهار حوزه علمیه خراسان، در مشهد، پایان نامه نویسی را یک تحول در حوزه دانست و گفت: در گذشته مشخص نمی شد که یک طلبه چه مقدار درس خوانده است.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که رژیم طاغوت ارزشی برای علم و عالم قائل نبود، اظهار کرد: رژیم پهلوی برای نشان دادن آشفتگی در مدارس علمیه تلاش می کرد و در مقابل به دانشگاه ها بها می داد.

وی با اشاره به این مطلب که «فرح» در خاطراتش نوشته که محمدرضا پهلوی به اسلام هیچ اعتقادی نداشت چه برسد به این که به عالمان دین معتقد باشد، یادآور شد: بنابراین رژیم پهلوی مدارس علمیه را به انبار تبدیل و یا از راه های ولنگاری، آزادی، ترویج فحشا، بی بندوباری و.... با دین مقابله کرد و در واقع برای دین و فقیهان ارزشی قائل نبود.

حجت الاسلام و المسلمین مروارید با بیان این که ارزش گذاری علم و عالم در واقع براساس فرمایشات معصومان(ع) است، افزود: نباید برنامه های امروز مانند پایان نامه نویسی در حوزه علمیه را فقط با نامطلوب خواندن مدرک گرایی ارزیابی کرد.

 استاد حوزه علمیه مشهد، برنامه ریزی های امروز در حوزه های علمیه را موجب خروج از ایستایی و استفاده مطلوب از آموخته های طلبگی عنوان و خاطر نشان کرد: با این امر طلبه می تواند برای رسیدن به اجتهاد و در مسیر پیش روی خود از این برنامه ها به خوبی استفاده کند‌‌‌.

وی با اشاره به چاپ و انتشار یک مجله دینی با نام "مکتب اسلام" در قبل از انقلاب، یادآور شد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب، انتشار مجله های گوناگون توسط طلاب و عالمان دین در شهرهای مختلف را شاهدیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha