شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبداللهی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی گفت: کمیسیون سیاسی اجتماعی خبرگان به منزله اتاق فکر عمل می کند و پشتیبان رصد و اجرای بیانات رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالمحمود عبداللهی که چندی پیش برای بار سوم به عنوان رئیس کمیسیون سیاسی  مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد،  در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون  فعالیت های مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان بر اساس اهداف و وظایف خود، کمیسیون های متعددی دارد که در هر یک از این کمیسیون ها اعضای مجلس خبرگان حضور پیدا کرده و در خصوص وظایف مربوطه به بحث و بررسی می پردازد.

رئیس کمیسیون سیاسی، اجتماعی مجلس خبرگان رهبری انتخاب بیان کرد: چارچوب و دایره اهداف کمیسیون سیاسی اجتماعی در ماده 52 آیین نامه داخلی مجلس خبرگان با سه تبصره مشخص شده است، در این ماده هدف از تشکیل این کمیسیون را به منزله یک اتاق فکر برای خبرگان معرفی می کند، چون برای آگاهی مستمر خبرگان نسبت به تحولات داخلی و هم خارجی در زمینه های سیاسی ، فرهنگی، امنیتی واقتصادی این کمیسیون تشکیل می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی ادامه داد: وظیفه این کمیسیون تنها تنظیم بولتن خبری نیست، بلکه مباحث جامعه را بررسی، بحث و تحلیل کرده و مواضع خود را به سمع اعضای خبرگان رهبری می رساند، در شرح وظایف این کمیسیون، بر برگزاری تشکیل جلسات با حضور نخبگان و مسئولین امور سیاسی امنیتی و اجتماعی در مورد مسائل مهمی داخلی و خارجی اشاره شده است.

وی در مورد نقش این کمیسیون افزود: یکی از وظایف کمیسیون سیاسی اجتماعی خبرگان، شرکت در اجلاسیه‌ها است و موضوع را به اجلاسیه های مختلف پیشنهاد می کند، این گروه نقش مهمی در استفاده از ظرفیت خبرگان در مسائل جاری بر عهده دارد و می تواند پشتیبانی برای تبیین و رصد کردن مواضع مقام معظم رهبری باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در مورد فعالیت های قبلی این کمیسیون گفت: به عنوان نمونه از فعالیت این کمیسیون چهار سالی که بنده در خبرگان مسئول کمیسیون سیاسی بوده ام می توانم به کارشناسی های مختلف انجام شده در زمینه فرهنگی اشاره کنم، که نتیجه آن این بود که ارتباط خاصی بین تشکیلات حوزوی و وزارت ارشاد ایجاد شد.

۳۱۳/۳۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha