پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شکستن پنجره‌های مسجد سامرست انگلیس با انگیزه‌های نژادپرستانه

حوزه/ به گفته پلیس انگلیس، پرتاب سنگ به سمت یکی از مساجد شهرستان سامرست در جنوب انگلستان با انگیزه‌های نژادپرستانه انجام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، حمله  به یکی از مساجد شهرستان سامرست در جنوب انگلستان با انگیزه‌های نژادپرستانه انجام شده است. در این واقعه عده‌ای ناشناس با پرتاب سنگ‌های بزرگ به سمت مسجد منجر به شکسته شدن شیشه‌های پنجره مرکز اسلامی یئوویل شدند.

پلیس انگلیس از شاهدان این واقعه که در ساعات 11:30 شب 15 و 1:30 صبح 16 اتفاق افتاده خواسته است که هر گونه اطلاعاتی را با ماموران در میان بگذارند.

 این اتفاق تنها یکی از تعداد بی‌شمار حوادث نژادپرستانه پس از «براکسیت» بوده است. طبق آمارها از آن زمان تا کنون جرایم نفرت محور در انگلیس و والس 42 درصد افزایش نشان می‌دهد. دولت جدید انگلیس در پی بالا رفتن میزان حملات و جرایم نفرت محور، در پی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، خواستار تشدید مجازات‌ها برای جرایم نفرت محور و نژادپرستانه شده است.

شورای روسای پلیس ملی انگلیس نیز گزارش داده است  که از 16 ژوئن تا کنون، تنها در عرض 4 هفته 6 هزار و 200 مورد جرایم نفرت محور جداگانه اتفاق افتاده‌اند.

 آخرین ارقام نشانگر 3 هزار پرونده در دو هفته آغازین جولای بوده که 6 درصد در مقایسه با 2 هفته اولیه کاهش داشته است، با این حال این آمارها هنوز نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته 20% بالاتر است و اکثر حملات نژادپرستانه نیز علیه مسلمانان و مردم اروپای شرقی متمرکز بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha