جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ رئیس مؤسسه سبک زندگی آل یاسین گفت: افتتاح دانشگاه مجازی و پژوهشکده سبک زندگی از جمله برنامه های این مؤسسه است که به تصویب شورای عالی حوزه رسیده و در پاییز سال جاری شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام محمد تقی فعالی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با أصحاب رسانه استان قم به تشریح فعالیت مؤسسه سبک زندگی آل یاسین پرداخت و گفت: سبک زندگی، عنوانی است که به یک قرن پیش در سال 1999 میلادی برگشت کرده و نخستین بار از سوی یک فرد آلمانی مطرح شده است.

وی در تعریف سبک زندگی، اظهار داشت: سبک زندگی به مجموع الگوهای رفتاری برای یک فرد که زندگی او را از دیگران ممتایز می سازد، گفته می شود.

رئیس مؤسسه سبک زندگی آل یاسین ادامه داد: سبک زندگی، دانشی است که از چهار علم جامعه شناسی، روان شناسی، تجارت و فلسفه بهره گرفته و دارای سه رویکرد جامعه شناسی، روان شناسی و بازار یابی می باشد.

حجت الاسلام فعالی در بیان چرایی سبک زندگی گفت: سبک زندگی از موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب تأکید فروانی بر آن داشته و حتی طرح های نیز برای اجرای سبک زندگی در جامعه ارائه کرده اند.

وی با بیان این مطلب که نخستین دلیل اهمیت سبک زندگی، وجود اجرای تحولات در جهان است، ابراز داشت: امروز در جهان شاهد تغییرات و تحولات بسیاری در ذائقه ها، آرایش ها، پوشش ها و ... هستیم که این امر سبب شده تا جامعه ایرانی نیز برای خود سبک زندگی را طراحی کند که مطابق با سنت و آئین باشد.

رئیس مؤسسه سبک زندگی آل یاسین با بیان این مطلب که دلیل دیگر در اهمیت سبک زندگی، اصالت روح است، خاطرنشان ساخت: غرب در تغییر سبک زندگی اسلامی فعالیت زیادی انجام داده که از جمله آن دست کاری بدنی یا همان مدیریت بدنی است که به شکل های گوناگون در راستای مخالفت با اسلام طراحی شده است.

حجت الاسلام فعالی بیان داشت: امروز متأسفانه با ورود به مسئله لوازم آرایش، متوجه تغییراتی در سبک زندگی خواهیم شد که اصلا مطابقتی با موازین اسلامی نداشته و هدف از آن اصالت نیافتن روح و بدن می باشد.

وی افزود: تغییر مد، تحول دیگری است که در حال حاضر در جهان شاهد آن بوده که مهمترین مسئله در آن مصرف گرایی می باشد.

رئیس مؤسسه سبک زندگی آل یاسین تصریح کرد: امروز جهان غرب، مد را برای تمام افراد طراحی نموده و به وسیله رسانه سبک و آئین خود را بر تمام جهانیان؛ مخصوصا مسلمانان عرضه می کند.

این کارشناس سبک زندگی اسلامی با اشاره به وظایف مسئولان در مقابله با این آسیب ها، بیان داشت: شناخت الگوهای دقیق سبک و روش زندگی اسلامی و ترویج آن با ابزار هنر در جامعه از جمله وظایف می باشد.

حجت الاسلام فعالی از دیگر دلائل اهمیت سبک زندگی اسلامی را پاسخگویی به منویات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: همچنین تغییر بنیادی سبک زندگی جامعه ایرانی می تواند از دیگر دلائلی باشد که ما به سبک زندگی اسلامی بپردازیم.

وی در ادامه به فعالیت بخش های گوناگون مؤسسه سبک زندگی آل یاسین اشاره و اظهار کرد: این مؤسسه در نیمه دوم سال 1392 با هدف شناسایی نیروی انسانی، ترویج سبک زندگی اسلامی و زمینه سازی برای پایان نامه ها و آثار سبک زندگی و همچنین ایجاد شبکه کشوری و ملی در حوزه سبک زندگی، ارائه الگوهای دینی در ابعاد مختلف و لبیک به ندای رهبر انقلاب راه اندازی شده است.

رئیس مؤسسه سبک زندگی آل یاسین بیان داشت: تاکنون 60 اثر در بخش پژوهش این مؤسسه تولید شده که تا پایان سال جاری به 160 اثر خواهد رسید.

حجت الاسلام فعالی عنوان کرد: رویکرد اصلی در آثار این مؤسسه، دینی بوده و بهره کامل از منابع حدیثی، سیره و مباحث فرمولی و مهارتی گرفته شده است.

وی افزود: از دیگر تولیدات این مؤسسه، نشریه است که نخستین نشریه، پالایش سبک زندگی متشکل از دو بخش با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و در موضوعات ماهواره، اعتیاد، حاشیه نشینی، بازی های مجازی و ... تولید شده است.

حجت الاسلام  فعالی بیان داشت: نشریه دوم، پژوهش نامه سبک زندگی است که تاکنون دو شماره از آن به چاپ رسیده و مجوز نشریه سوم نیز با موضوع طعم زندگی دریافته شده است.

وی اظهار داشت: بخش دیگر مؤسسه، آموزش است که از میان طلاب علاقمند، از 20 نفر از آنان دعوت به عمل آمده و فعالیت آموزشی آنان آغاز شده است.

رئیس مؤسسه سبک زندگی آل یاسین ابراز داشت: برگزاری 300 کارگاه آموزشی در موضوعات مهارت زندگی و سبک زندگی اسلامی در کشور از دیگر فعالیت های این مؤسسه بوده است.

حجت الاسلام فعالی خاطرنشان ساخت: افتتاح دانشگاه مجازی و پژوهشکده سبک زندگی از جمله برنامه های این مؤسسه است که به تصویب شورای عالی حوزه رسیده و در پاییز ماه شروع به کار خواهد کرد.

رئیس موسسه سبک زندگی آل یاسین در پایان بیان داشت: راه اندازی بانک اطلاعات کشور نیز از دیگر فعالیت های این مؤسسه می باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha