پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام الهی صدر شیرازی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز با اشاره به اینکه قانون تنها سلاح بُرنده رئیس حکومت دینی است، گفت: اجرای قانون بدون ملاحظه برای خاطیان و غارتگران اموال عمومی و خصوصی، همه را متوجه قانون خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام قاسم الهی صدر شیرازی امروز در نخستین نشست تحلیل و بررسی با موضوع "نظام مردم سالاری دینی" که با حضور اساتید و طلاب برگزار شد، اظهار داشت: شخص حاکم یا مجری فرامین حکومتی باید هم خود امین بوده و هم امین مقامات بالاتر از خود باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم جزو بالاترین مقامات هستند، ابراز داشت: همه باید امین مردم باشند و اگر بخواهیم حق مطلب را ادا کنیم، باید بگوییم برترین مقام، مقام ربوبی است؛ زیرا همه در برابر خداوند متعال مسئولند.

مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز افزود: درست است که امروزه دموکراسی یا مردم سالاری، واژه ای جذاب و پرمشتری است؛ اما این واژه زمانی ارزشمند می شود که خدایی باشد.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: فردسالاری از بیخ و بن محکوم است؛ چراکه خداوند پشتیبان مردم است؛ نه پشتیبان فرد؛ به همین جهت است که او ستایشگر مردمی است که در امور سیاسی و اجتماعی خود مشتور نموده ودر نبی مکرم اسلام(ص) در سوره آل عمران دستور داده است تا با مردم مشورت کند.

حجت الاسلام الهی صدر شیرازی تصریح کرد: شورایی که در آن خدایی حضور نداشته باشد، جولانگاه شیطان است و باید این را دانست که جمع سالاری هم در صورتی که منهای خدا باشد در محکوم بودن، دست کمی از فرد سالاری ندارد.

مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز گفت: چه فرقی می کند که فردی مرتد با رأی اکثریت مردم آمریکا یا با کودتا بر سر کار آید؛ از نظر ما که مردم سالاری دینی را می پسندیم، هر دو صورت محکوم و مطرود است.

وی ادامه داد: مهم این است که مردم دین دار و خداجو در صحنه سیاست و حکومت حضور یابند تا سیاست تلطیف شده و از خیانت و نیرنگ به دور بماند.

این استاد حوزه گفت: افراد مؤمن و متدین برای قانون حرمت قائلند و معتقدند که آنهایی که می خواهند سر قانون کلاه بگذارند، مثل آن است که بخواهند سر خدا کلاه بگذارند؛ بنابراین کسی که سر قانون کلاه می گذارد، سر خودش کلاه گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه در نظام استبدادی و مردم سالاری غیر دینی، خیانت، جنایت و بی وجدانی نردبان ترقی است، خاطرنشان ساخت: کمتر ماه و هفته ای می گذرد که خبری از فساد پشت پرده سران غربی که بویی از ایمان به مشامشان نرسیده است، توسط رسانه ها به گوش نرسد.

حجت الاسلام الهی صدر شیرازی تصریح کرد: کسانی که بخواهند در حکومت اسلامی فساد داشته باشند، باید با نهیب رئیس حکومت مواجه شوند تا خواب آرام از آنان سلب گردد.

وی در پایان با اشاره به اینکه قانون تنها سلاح بُرنده رئیس حکومت دینی است، بیان داشت: اجرای قانون بدون ملاحظه برای خاطیان و غارتگران اموال عمومی و خصوصی، همه را متوجه قانون خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha