پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فعالیت تبلیغی طلاب در مساجد

حوزه/ حجت‌الاسلام عظیمی فر، گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه که مردم توجهشان به دین و مسایل دینی نسبت به گذشته، بیشتر شده، فعالیت طلاب و روحانیون در مساجد، می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در جریان سازی فرهنگی میان اقشار و آحاد مختلف مردم داشته باشد.

حجت‌الاسلام عظیمی فر، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بابیان این‌که مساجد از قدیم الأیام پایگاه دینی و فعالیت‌های تبلیغی  روحانیت بوده است، اظهار داشت: یکی از نکاتی که طلاب در ایام تابستان باید بدان توجه داشته باشند، کار فرهنگی در مسجد است؛ چراکه مساجد بنا به فرموده امام خمینی(ره) سنگر بوده و باید طلاب حوزه علمیه خوزستان سنگربانان خوبی برای کشور و جامعه‌شان باشند.

وی، مساجد را سنگر مقدم برای روحانیت دانست و تصریح کرد: به نظر من مساجد سنگر مقدم برای روحانیت در حوزه تبلیغ و تقویت مبانی اعتقادی و دینی مردم شناخته می‌شود و به طلاب جوان توصیه می‌کنم ارتباط خود با مسجد و جوانان حاضر در مسجد را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام عظیمی فر، بابیان این‌که طلاب و روحانیون باید از طریق مسجد، ارتباط خود با بدنه جامعه را محکم کنند، گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه، که مردم توجهشان به دین و مسایل دینی نسبت به گذشته، بیشتر شده، فعالیت طلاب و روحانیون مدارس علمیه در مساجد، می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در جریان سازی فرهنگی میان اقشار و آحاد مختلف مردم داشته باشد.

این استاد حوزه، ضمن ابراز خرسندی از وجود مساجدی با نشاط و پرجمعیت در استان خوزستان، به‌ویژه اهواز، اظهار داشت: در این استان به‌واسطه تلاش‌های آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، مساجد کلان‌شهر اهواز، روزبه‌روز پررونق‌تر و با نشاط‌تر می‌شوند و این بدان دلیل است که طلاب نسبت به وظایف خود احساس مسئولیت کرده و با عشق و علاقه در راه تربیت فرزندان این نظام و انقلاب تلاش می‌کنند.

وی در پایان بابیان این‌که طرح صالحین، یکی از طرح‌های موفق کشوری برخاسته از تلاش‌های طلاب اهوازی است، تصریح کرد: طرح صالحین و حلقات تربیتی که امروز توسط بسیج در همه کشور اجرا شده، یک طرح موفق کادرسازی برای جریان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که توسط نخبگان حوزوی اهواز راه‌اندازی و بنا به دستور مستقیم مقام معظم رهبری در سطح کشور پیاده‌سازی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha