پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
داعش

حوزه/ تولیت مدرسه محمدیه شیراز گفت: ظهور داعش و تکفیری ها نتیجه فاصله گرفتن از قرآن و آموزه های اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین جواد حائری شیرازی تولیت مدرسه علمیه محمدیه(ص) شیراز در نشست بصیرتی اساتید و طلاب این مدرسه اظهار داشت: اگر همه آحاد ملت، و همه اعضای پیکره امت زیر یک پرچم جمع شوند و با کلمه واحده توحید هماهنگ شوند و رهنمودهای مقام رسالت را که همه راه ثقلین فراخوانده، در مد نظر قرار دهند، همچون سیلابی خواهند بود که بر صحراها جاری شده و همه را سیرآب می کند.

وی افزود: افراد و گروه هایی که تک روی می کنند، باید بدانند که گرفتار دام شیطان می شوند، همان طوری که اگر گوسفندی از گله جدا شد، طعمه گرگ خواهد شد، به همین جهت امیرالمومنین(ع) می فرماید که "إِيَّاكُمْ وَ الْفُرْقَةَ فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّيْطَانِ"؛ یعنی اینکه از پراکندگی بپرهیزید؛ زیرا فرد تک رو بهره ی شطان است.

استاد اخلاق حوزه فارس بیان کرد: ممکن است بعضی مواقع کناره گیری یک تاکتیک برای تقویت اجتماع و به منظور از پای در آوردن تک رو ها باشد، لذا این تک روی ها مفید به حال اجتماع است، نه مضر، خدمت است نه خیانت، پس باید توجه ویژه ای به آن داشت.

وی یادآور شد: تک روی تنها از راه دشمنی با نظام رهبری و امامت نیست؛ گاهی تک روی از ناحیه کسانی است که در دوستی افراط می کنند و شاید ضرر و زیان افراط در دوستی از ضرر و زیان در دشمنی بیشتر باشد؛ چرا که افراط در دشمنی دوستان را قوی کرده ولی افراط در دوستی دوستان عاقل را رنج می دهد.

تولیت مدرسه محمدیه(ص) شیراز گفت: بنابراین نه تنها فقط بعضی از شیعیان باید زیر پرچم قرآن باشند و یک دست و یک صدا در مقابل مخالفان و دشمنان قرآن بایستند، بلکه وظفه تمام آحاد امت همین است. تازمانی که پرچ قرآن بالا باشد، امت اسلامی عزیز و مقتدر است و هرگاه مسلمانان گرفتار تفرقه شوند و از قرآن فاصله بگیرند، بدانند که از عزت و اقتدار ساقط می شوند.

وی گفت: اگر همگی اهل میانه روی بودند، اگر افراط و تفریط های شیعی و سنی جای خود را به اعتدال می داد، اگر وهابیت افراطی دست از تکفیرها بر می داشت و اگر اهل کتاب را بر شیعه مظلوم ترجیح نمی داد، عده ای ابلح و احمق، خود خود و شیعیان را مباح نمی دانستند و با حرکات زشت و انتحاری مردم بی گناه را به خاک و خون نمی کشیدند.

وی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمانی مسلمانان پنج قاره جهان نیاز دارند که به حبل الله، اعتصام جویند و دست از تفرقه و جدایی بردارند، لذا خداوند در سوره آل عمران فرموده که "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا"، پس هر مسلمانی باید از شعار تفرقه انگیز ناسیونالیسم دوری کند و این باید در همه ی دنیا به گوش همه برسد که همه جهان اسلام، وطن هر مسلمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد حائری شیرازی گفت: علمای اسلام باید در عزمی جهادی تلاش کنند شعارهای وحدت زدایی ناسیونالیستی و ملی جای خود را به شعارهای وحدت گرایانه بدهد.

وی اضافه کرد: ما باید بدانیم که ملیت، زمانی عزیز است که ما را با اقوام و ملل اسلامی یکی دانسته و به صورت مشترک همدلی را با ناهمدلی غالب کرده و فاصله ها را کم و کمتر کند.

مسئول مدرسه محمدیه شیراز اظهار داشت: متاسفانه بعضی از سران مملکت های اسلامی ماندن خود را در تفرقه می دانند. اینان حاضر هستند در راه ایده های پوچ و شیطانی خود هزاران مسلمان را به خاک و خون بکشند.

استاد حوزه فارس گفت: همان سیاستی که معاویه و عمروعاص دنبال می کردند و دولت عثمانی در مقابل دولت شیعی صفویه ادامه داد و صدام در مقابل جمهوری اسلامی به اجرا در آورد و جالب این است که وهابیت منافق سعودی و شیوخ سنی مسلک منطقه با تمام قوا به حمایتش بلند شده اند.

وی در پایان گفت: به هر حال ملاک صلح پایدار در میان مسلمانان جز قرآن نباید و نمی تواند باشد، به این دلیل که قرآن کتاب توحید و خداپرستی است و باید به این اصل توجه داشته باشیم هر پرچمی به جز پرچم توحید برافراشته شود، زمین می خورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha