پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 389418
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
سیده رقیه علوی

حوزه / به همت معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس، دومین دوره تربیت مربی تجوید در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه»از فارس، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان گفت: این معاونت در ادامه فعالیت های گسترده قرآنی فرهنگی خود برای غنی سازی مدارس استان از حیث مربی تجوید، تصمیم به برگزاری دومین دوره تربیت مربی قرآن کریم نمود.

سیده رقیه علوی گفت: پس از مذاکرات متعدد با معاونت فرهنگی – تبلیغی مرکز و استعلام از مدارس لیست افراد واجد صلاحیت شرکت در دوره مشخص گردید و سپس برنامه ریزی و تهیه جدول زمانبندی دوره در تیرماه جاری انجام شد.

وی ادامه داد: این دوره با تدریس «خانم هاجر عزت پژوه» از اساتید و داوران مطرح کشوری و با حضور 30 نفر از اساتید مدارس علمیه سراسر استان فارس به صورت کارگاهی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.  

وی اظهار داشت: در پایان دوره، مربیان شرکت کننده از حیث اجرای قواعد تجویدی در قرائت و مهارتها و روش تدریس مباحث به صورت عملی مورد ارزیابی قرار گرفتند و به افرادی که حد نصاب امتیاز لازم را کسب نمایند، مدرک معتبری از سوی معاونت فرهنگی مر کز مدیریت اعطا خواهد شد که مجوز تدریس ایشان جهت درس تجوید و ارزیابی طرح زمزمه قرآنی مدارس می باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: در نظر داریم، طرح ارزیابی سطح علمی مربیان تجوید مدارس استان را جهت کشف نقاط ضعف و قوت ایشان و معرفی مربیان برتر و ضعیف در این زمینه، با هدف ارتقاء توان علمی و مهارتی مربیان به اجرا درآوریم. این طرح به صورت بازدید از کلاس ها و رصد روش تدریس اساتید و ارزیابی توان قرائت صحیح طلاب  صورت خواهد پذیرفت.

زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ و اهدای بسته علمی – مهارتی از جمله برنامه‌های ویژه این دوره بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha